• MJZ

Festlokal i Kungsbackaområdet???

Hej!

Jag söker en festlokal i Kungsbacka som rymmer ca 50-60 pers. Vill inte ha mycket större lokal då det blir för stort och inte så mysigt.

Jag vill gärna ha andra förslag än Hanhalsgården och Tölögården. Fjäråsbygdegård är för stor.

Hade varit jätte tacksam för alla tips jag kan få. Har ni telefonnummer och prisuppgifter är det ett +

• Svar på tråden Festlokal i Kungsbackaområdet???
  • martiina76

Vi ska gifta oss i Tölö kyrka den 6 aug i år, sen ha fest i Älvsåkersgården (ungefär vid Annebergs pendelsstation)Det är ett superfint hus med stor trädgård... Det kostar 2000 kronor och ALLT ingår... Köket är ett restaurangkök med en enorm kyl... I Stora salen är det högt till tak vilket gen en lite luftigare känsla, det finns även en scen som är rätt stor ... Max antal personer i huset är 150 men matsalen gör dig bäst med 50-70 pers. Det är ljusa färger 5 toaletter + en "killtoa" Mannen som har hand om stället är supertrevlig och jag har nog varit och tittat 5 ggr och han är alltid lika glad för det (har skött gården ideelt i 50 år) Maila mig om du vill ah nummer och eventuellt se foton från huset...
    M.

• AK=sant

Jag kan varmt rekommendera Särögården. Det ligger alldeles vid avfarten till Särö och det är en helhetslösning. De tar hand om mat (trerätters + kaffe&tårta), dukning med blommor i stil med brudbuketten, nattamat, blanddryck till baren (vi tar med alkohol), städning,serveringspersonal, nattamat etc. Det kostar 600:- per kuvert plus 40:- per person för gårdshyra. Man kan välja vilken mat man vill och de är super att ha och göra med! Har varit på bröllop på Älvsåkersgården och det är bra också men det ligger inte speciellt nära Annebergs station...

• Vickan7

Stråvalla hembygdsgård är bra!(lite nedanför Frillesås. Där finns porslin för 3:-/kuvert och hyran är 800 för lördag och om man lägger till 300 kr får man från fredag kl 12.
    Där finns storkök med snabb diskmaskin.

• Maria

Jag var på en fest för ett par år sedan i Allarängens samlingslokal - en f.d. skola öster om Kungsbacka. Jag gissar att vi var ungefär så pass många och då var den lokalen rätt lagom.

• Hia

snälla martiina76 skulle du inte kunna skicka lite bilder på Älvsåkersgården till mig också?! fiape@hotmail.com
    Har tittat lite på internet på olika bygdegårdar men jag tycker de ser lite tradiga ut...jag vill ju att det ska vara mysigt..........

Svar på tråden Festlokal i Kungsbackaområdet???