Hjälp jag har en kompis med alkoholproblem
Jag tror att en vännina till mig är alkoholist så även hennes man som dessutom slår henne.
Vad ska jag göra?
/Ledsen och villrådig
Jag tror att en vännina till mig är alkoholist så även hennes man som dessutom slår henne.
Vad ska jag göra?
/Ledsen och villrådig
Hej!
Jag sökte runt lite på nätet och hittade följande adresser som du kan surfa in på:
web4health.info/sv/answers/add-alcohol-help.htm
www.aa.se/
infobanken.nacka.se/www/sociala_tjanster/fam_barn_unga/vald_inom_familjen.htm
www.kvinnojouren.net
Hur du än gör så är detta ett första steg att hjälpa din vän. Jag hjälpte min vän ur flera års matmissbruk och det är hon så tacksam för än idag. Det gäller att ta det försiktigt när du bestämmer dig för att prata med henne. Ring gärna till någon proffessionell innan och fråga om lite råd, det gjorde jag.
Lycka till och kom ihåg att stödja henne hela vägen ut. /O
Ja och få bort henne från den misshandlande mannen.. !!
Tusen tack Olivianna för dina råd och länkar jag ska göra mitt bästa hela vägen ut!
www.mbrg.se
Där finns många goda råd o hjälpsamma människor...
Tack för tipsen!
Olivianna! Hur gjorde du för att hjälpa din vän som var matmissbrukare? Jag har en vän som är så invand i mönstret med godis, kakor och pizza varje dag att hon nu är så stor att hon saknar former och ett svajande blodtryck. Jag vill så gärna hjälpa henne ur det här då jag ser att hon inte klarar det själv. Hon har alltid varit rund men också alltid ätit onyttigt. Hon är medveten om att hon borde gå ner i vikt, framförallt nu när hon vill bli med barn. Snälla, hjälp mig att hjälpa henne :(
Blodsockret är också illa däran, jag tror hon svajar på en skör tråd utan att riktigt fatta det. Mest förbannad är jag på hennes mamma, som själv befunnit sig i den sitsen men tagit sig ur den. Att hon inte hjälper sin dotter?