• 10 september

Någon som också ska börja imorgon...

Ja, imorgon gäller det. Då är det slut på allt det goda om jag ska hinna ner 10 kg till bröllopet den 10 sep. Är det någon som har lust att sällskapa mig på vägen? Fler än jag som ska ner 10 kg till sep?

• Svar på tråden Någon som också ska börja imorgon...
  • gollings

10 september:
    Jag vill gärna gå ner 10 kg och skulle gjort det under våren men för mkt i skolan gjorde att det inte blev så. Nu under sommaren ska jag bara jobba och kommer därmed ha mer tid till träning och matplanering.
    Hur mkt väger du och hur har du tänkt gå ner?

• gollings

Jag har provat lite allt möjligt men tror att det är hälsosam kost och motion som i längden ger en stabil och långvarig viktnedgång. Att sluta äta socker (inte helt men i stort sett är nog jättebra) själv äter jag inte mkt vitt bröd, pasta, potatis.

• gollings

Jag måste iväg och jobba nu men jag är med på att gå ner 10 kg under sommaren. Så imorgon kör vi. Jag behöver det där lilla stödet av att veta att ngn annan kämpar lika hårt!

• Enkelt_billigt

Jag började idag! Tog mig äntligen iväg till Viktväktarna och vägde in mig. Målet är 10 kg bort till augusti. Sist jag var med rasade det av de första veckorna, hoppas på det denna gången också... Är det förresten någon som vet hur många bonuspoints styrketräning ger?

• Irmelie

Jag hänger också på (försöker ivarjefall). Måste verkligen börja motionera så man får lite kondis, vill gärna gå ned lite också. Har ingen våg, så jag vet inte vad jag väger, jag går efter hur kläderna känns istället.

• Mimmi27

Här har ni en till som har ca tio envisa kilo att gå ner!

Enkelt_billigt
    I förra systemet var 15 min styrketräning 1 bonuspoint, nu är det motionsstickan som gäller, jag vet inte hur man räknar styrketräning på den. Den får man vecka två, om jag minns rätt.

• 10 september

Kul att vi är så många som kan kämpa tillsammans under sommaren. Jag är 160 cm lång och vägen idag 68 kg men vill ner till 57 kg. Jag kommer att räkna points och försöka springa 2.5 km varannan dag och styrketräna hemma varannan. NU KÖR VI!

• 10 september

Tro det eller ej men jag har precis varit ute och joggat 2.5 km i skogen! Det känns fantastiskt. Visst mådde jag illa precis efter men när pulsen lagt sig kommer lyckoruset. Nu tjejer kämpar vi på, vi har en del att göra om vi ska ner 10 kg under sommmaren! PS jag är inte så hurtig som jag låter, jag måste kämpa hårt för att göra detta till en vana.

• gollings

Kör alla med points eller använder nån annan nån annan metod!
    Bra jobbat 10 september!

• gollings

mimmi27
    Kör du med SB fortfarande och hur hård är du?

Svar på tråden Någon som också ska börja imorgon...