• maniko

Snälla, jag måste ha lite hjälp!

Jag vet att det finns massor av trådar i detta ämne men jag börjar känna mig desperat.
    Jag är på jakt efter en lokal där man kan vara upp till ca 130 personer, helst ska man kunna ta med egen mat och/eller dryck men med rätt lokal och rätt priser är vi väldigt flexibla.
    Helst ska lokalen ligga i Södertäljetrakten, söder om stockholm eller centralt i Stockholm.
    Det måste finnas plats för liveband.
    Snälla ge mig förslag jag, blir galen...

• Svar på tråden Snälla, jag måste ha lite hjälp!
  • Still_A_Miss

Den här listan har jag hämtat här i från BT tidigare - men nu var det över ett år sedan, så jag vet inte hur info och priser stämmer. Men det kanske kan vara något att arbeta utifrån.

Lindholmens gård. Vallentuna: 8000kr hyra och personal. 250-350kr/pers mat. Egen dricka kan tas med. 60-70 pers. Svårt med bordsplaceringen.
    ? Ängby slott 9000 kr + 35kr/pers för hyra och personal. Egen mat och dricka. De fixar allt! Max 62 st.
    ? Herrängens gård, Älvsjö: ca 9000-10000 kr totalt utan mat. 5350 kr + 35 kr/pers + 100kr/timme per personal. Egen mat och dryck. 65-70 pers. Ej alla i samma sal. Visning måndagar 18-20. Öppnar igen 3:e veckan i aug.
    ? Mathiasgården, Vallentuna: egen dricka
    ? Grödinge bygdegård: 100 pers
    ? Gullbrons bygdegård: ca 65 pers
    ? Bygdegårdernas riksförbund
    ? Värmdö Bygdegård: 4200 kr inkl porslin mm. Fre-sön. upp till 100 pers. Egen mat och dryck.
    ? Ungerska huset, Alvik: 5000kr inkl porslin och musikanläggning. Ej vinglas. Egen personal, mat och dryck. Lång fest inga problem.
    ? Skärholmens gård: ca 70 pers
    ? Kårsta Ekskogen: Bygdegård i Vallentuna. 100 pers. Tel: 512 345 90
    ? Orkesta: Bygdegård i Vallentuna. 100 pers. Tel: 512 406 79
    ? Värmdö bygdegård: 120 pers. Tel: 570 205 69
    ? Överjärva gård, Solna

? Djursholms slott: 5000 kr + 60kr/pers exkl mat och personal ca 350kr/pers mat och 10000 kr för personal. Egen dricka kan tas med.
    ? Nygårds värdshus, Täby: 5800kr hyra inkl personal och städning. Mat ca 300-400kr/pers. Ingen egen dricka kan tas med. 100% på korkpris.
    ? Edsberg slott: max 80 st
    ? Skärholmens gård
    ? Skälby gård
    ? Ulvsunda slott: stor motorväg i närheten?
    ? Ulriksdals värdshus : 850 kr/pers. Verkar trångt.
    ? Tyresö kyrka: 5000 kr

• maniko

Tackkramar!!!

Tar jättegärna emot fler exempel om någon har!

• Still_A_Miss

Det var så lite Hoppas att allt löser sig!

• maniko

Finns det någon som haft sin fest alt. varit på fest på Rönneberga bygdegård, tror den ligger utanför Järna?
    I sådanna fall hur var den?

Svar på tråden Snälla, jag måste ha lite hjälp!