Festlokaler i stockholm
Hej
Ska gifta mig nästa sommar, 2006, och är på jakt efter festlokal i Stockholms området, även förorterna.
Vi vill ordna med mat och dryck själva, är det någon som har någon tips på lokaler?
Hej
Ska gifta mig nästa sommar, 2006, och är på jakt efter festlokal i Stockholms området, även förorterna.
Vi vill ordna med mat och dryck själva, är det någon som har någon tips på lokaler?
Här kommer lite förslag:
Tyresö bygdegård
Fasta gård
Porslinsfabriken
Fjärilshuset i Haga
Sen har flera cateringfirmor egna lokaler, bla
Annorlunda catering
Albertina catering
Supercharmig egen liten ö med ett "kråkslott" till festlokal!
Vi har hyrt en egen liten ö som heter Lindholmen. Den ligger mellan stan och Drottninghom, jättenära Grödal. På den finns det fem hus och ett av dem, det största är festlokal. Att hyra det kostar 6000 kr och då har man hela ön för sig själv. 2000 kr extra för att ha den fredagkväll också. Huset är slitet men jättecharmigt. Det finns inte rinnande vatten men det har el och kylskåp. Man måste gå på utedass men de är fräscha.
Jag rekomenderar detta ställe varmt. Max antal är 64 personer på ön, pga brandsäkerhet.. Vi ska klämma in 60 peroner i den stora matselen. Sedan har vi dans och tårta i två andra supercharmiga rum. Samt en uteplats i solnedgång med bar och utsikt över vattnet ..
Man måste hyra egen båt för att transportera hem gästerna. Men dit kan man komma med charmig båt som strömma kanalbolag kör mellan stan och Drottningholm.
Man bokar genom Klubbensborg som är en halvö med vandrarhem och fstlokal lite mer söder ut. De har telefonnummer 08-646 12 55.
www.porslinsfabriken.se
kolla in den! Kostar 12000kr att hyra!
för evigt!!
Jo, det skulle vara snyggt va? Man satt på toaletter istället för vanliga stolar! Kunde vara lite annorlunda!
täbyfolkdansgille (kvarntorp)
Millan
Långholmens folkhögskola