• Celeste

Hjälp för bättre sexlust?

Hej!

Jag har varit tillsammans med min m2b i 8 år. När vi väl har sex är det problemfritt och jättebra, men det är inte så ofta. Det är alltid mig det beror på, jag har ingen lust. Jag vet inte varför. Han säger att han vant sig men jag vill så gärna ändra på det, för bådas skull.

Jag undrar om någon har erfarenhet av naturläkmedel för ökad lust? Hittade tex ViaMax Sensitive Desire på vitapost.se. Någon som provat just dessa tabletter eller har andra att rekommendera?

• Svar på tråden Hjälp för bättre sexlust?
  • NokGroda

celeste: jag har provat ViaMax gel som man stryker på klit. det funkar jättebra eftersom man blir känslig och skön där. även Älskogsolja funkar på det sättet, men är mildare och helt naturligt..

dvs de hjälper en att komma igång.. och det brukar ju vara det som behövs ibland. sen brukar det ju hjälpa att fokusera på honom en stund också.. då märker jag plötsligt att jag visst det har lust..

men är problemen lite allvarligare kanske mina råd inte räcker till, ..

lycka till!

• Jonnes brud

Hur ser ditt vardagsliv ut? Jag menar: Har ni tre barn som du för det mesta tar hand om, arbetar heltid plus har huvudansvar för tvätt, städning, matlagning osv så är det kanske inte så konstigt om sexlusten uteblir. Lusten sitter mycket i huvudet, i psyket, tror jag.

• Swing

Har provat Viamax gel och tabletter samt L-Argiplex och har inte märkt nån skillnad alls. Men det var dyrt.

• mli_b

zink påstår doktorn i tv3:s "Du är vad du äter" (jag har ingen aning om det är sant. Hon prackar på sina "offer" solrosfrön och pumpakärnor, de innehåller tydligen mycket zink. Hon lockar dem att äta med att det ökar sexlusten.

Jag har ingen aning om hur mycket av det här som är sant, men solrosfrön är inte speciellt dyrt och kan knappast vara skadligt att äta (i rimliga mängder).

• magnusfästmö

zink kan öka lusten för män, det funkar inte likadant för kvinnor. Rosenrot som säljs på hälsokost kan oxå funka för en del, mer för kvinnor än män. Själv har jag inte heller nån direkt lust, testade att sluta med p-piller, men märkte ingen skillnad. Kan inte påstå att jag märker nån skillnad av rosenrot heller, men jag tror att jag låst mig mentalt, och då kan ju inget annat funka...

• Texas

Celeste

Här är en till med liknande problem. Tar också gärna emot tipps. Jag har inga barn ännu och inga andra större bekymmer i mitt liv.

• Celeste

Jag har inga barn, bra jobb, trivs jättebra med livet i övrigt. Det här är egentigen mitt enda problem, jag kanske inte skulle klaga...
    Vi har det ju så bra i övrigt, umgås och gör en massa roliga saker tillsammans.
    Jag har provat rosenrot och Chisandra utan resultat, det borde ju göra att man ger upp men men
    Kanske ska prova de där tabletterna i alla fall. Funkar det inte så gör det inte, funkar det så är det jättebra. Jag har ju inget att förlora.

• Suusaan

Jag drack chi-san tidigare under en period när jag var väldigt trött. Det gjorde mig inte bara piggare, utan också att jag fick mer sexlust. Tror det är rosenroten i chi-san som gör det. Rosenrot finns också i tablettform!

• NokGroda

Och sen reagerar kvinnor och män olika på avhållsamhet också:

en man som inte haft sex på länge kommer att känna ökad lust i takt med tiden.

en kvinna som inte haft sex på länge kommer att nå en "platå" där hon inte längre känner behovet av sex och alltså inte känner lust.

det kan förstås hända vem som helst att man är trött eller stressad och helt enkelt inte har lust en kortare tid. men om man sen inte börjar ha sex kommer man som kvinna att nå den där platån då kroppen ställt in sig på att vara utan.

det kan alltså öka sexlusten att ha sex. sen funkar det ju inte så att man bara "har det" och tvingar sig.. nej det finns ju andra sätt - onani. på det sättet kan man så att säga öva upp kroppen till att ha sex igen.

så NokGrodan säger: Älska dig själv så älskar du mer. =)

• blivande fru J

Hur har ni det med preventivmedel och hormoner?

Sen jag började med minipiller har min sexlust helt försvunnet. Att sluta med hormoner kan vara ett alternativ om lusten avtagit. Detsamma gäller viss psykofarmaka, sexlusten kan försvinna.

Svar på tråden Hjälp för bättre sexlust?