exuviance eller dermalogica?
Hej,
Någon som testat produkter från både Exuviance och Dermalogica? Vilken serie är bäst? Någon som har tips? Blir förvirrad i skönhetsdjungeln...
Hej,
Någon som testat produkter från både Exuviance och Dermalogica? Vilken serie är bäst? Någon som har tips? Blir förvirrad i skönhetsdjungeln...
Jag har använt Exuviance, tycker de är superbra, hade lite dålig hy innan, men den blev superfin med krämerna och gott luktar de också!Dermalogica har jag dock inte provat. Men jag går på regelbunden ansiktsbehandling och det var där jag fick krämerna utvalda som ska passa min hy, så de kanske inte funkar för alla, men för mig gjorde det det. Lycka till
Svårt, jag använder en mix. Men jag har flest Dermlogica-produkter. Gillar peelingen, masken och skin smoothing cream. Från Exuviance har jag rengöring + nattkräm, jag vill ha några produkter med aha-syror i, bra för problemhud. Dermalogicas produkter känns kanske lite "snällare".
Det enda rätta är att köpa startkit med mindre förpackningar. Förhoppningsvis hinner du märka hur huden blir, om inte annat märker du vad du tycker om lukt, konsistens, känsla.
Jag har inte så bra erfarenheter av exuviance. Men jag tror så här i efterhand att det beror på att jag fick fel produkt av säljaren. Den var för stark för min känsliga hy. Jag kanske ska testa Dermlogica. Någon som vet var jag kan hitta dem billigt?
Jag har använt båda och gillar bättre Dermalogoca. Exuviance har en benägenhet att "korva" sig när man lägga på foundation efteråt. Både ögonkrämen och ansiktskrämen var så för mig i alla fall.
Hej Nilla! Ja har varit hudterapeut i tre år och arbetar bla med Dermalogica och Exuviance dagligen. Ärligt talat är de båda mina favorit produkter av ALLT jag provat. Vad som är bäst för dig beror helt på vad för slags hud DU har. Det är väldigt olika produkter. Dermalogica kan ses som lite snällare precis som någon nämde här tidigare. De har inte så många produkter i innehållet utan försöker hålla det enkelt för att inte skapa några allergier, eksem mm. jag själv har en rätt så känslig och torr hud och älskar Dermalogica.
Exuviance är från början ett medicinskt företag som bla var med och uppfann AHA. Det är de som än idag har patent på detta. AHA är en fruktsyra som ökar cellförnyelsen (vilket exuviance betyder) i huden vilket ger en klarare, renare och fastare hud. perfekt för någon som har oren, eller kanske akne benägen eller slö och trött hud. Mina vänner och mamma älskar den! Själv kunde jag inte ha den tyvärr för min hud blev överexfolierad. Bästa tipset är att gå till en hudterapeut och göra en hudanalys. Lycka till!
Tack snälla ni för era tips och åsikter! Jag ska till hudterapeuten nästa vecka så får vi se vad hon säger också.. Verkar vara bra produkter båda två iallafall! Ha det bra!
mvh nilla
PrinsessanPåÄrten ;
tror du exuviance funkar bra på en hud som är torr å har problem med att ömsa skinn? E helt fnasig på näsan å i pannan. Hjälper inte med feta cremer, e likadan efter en halvtimme. Kör dr. H nu men har trixat lite med dermalogica senaste dagarna... Använde dermalogica innan jag bytte till dr H nu i februari. Har fått en massa konstiga kvisslor i pannan å pormaskarna på näsan är tillbaka.
Å jag som aldrig hade en enda när jag använde dermalogica!
Surt!
Nå, vad tror du? Finns ingen salong här i min stad som har exuviance så därav i behov av experthjälp.