• MoAm

Bröllopstårta / "Vanlig tårta"

Har funderat på det där med tårtan. I det fallet verkar det ju som att priset blir betydligt högre bara för att det heter bröllopstårta. Min far är lite händig på att snickra och så och jag funderar på att be honom tillverka en egen ställning och sedan köpa vanliga stora tårtor hos ett konditori och köpa ett eget brudpar att ha på den översta. (Vårt konditori har en jättegod tårta som heter ruter ess med vit marsipan och maräng, choklad och jordgubbar inuti.) Någon som har gjort så och som eventuellt har nåt tips på hur man kan få tårtorna att se mer bröllopsaktiga. Vill inte garnera helt själv, har varken tiden eller kunskapen.
    Någon med idéer?

• Svar på tråden Bröllopstårta / "Vanlig tårta"
  • Anna-Lena

ha på levande blommor och murgröna. Köp plastvigselringar på panduro och ha på. Finns massa skoj på pysselbutiker du kan hitta...

• honeymoon

Levande blommor tycker jag lät super - murgröna kanske är mer tveksamt då jag förstått att den är giftig? Man kan köpa garnityr hos konditor, eller som sagt i pysselaffär. Jag ser inget hinder till att du beställer marsipanrosor eller annan passande garnityr hos en annan konditor om du inte vill göra det hos den du beställer tårtorna av!

Svar på tråden Bröllopstårta / "Vanlig tårta"