När beställa brudbukett?
Undrar bara när det är dags att ta kontakt med sin florist och beställa sin bukett?
Ska gifta mig i september...
Ska den beställas ett par veckor innan eller ännu längre tid?
Hur har ni andra gjort?
/September -05
Undrar bara när det är dags att ta kontakt med sin florist och beställa sin bukett?
Ska gifta mig i september...
Ska den beställas ett par veckor innan eller ännu längre tid?
Hur har ni andra gjort?
/September -05
Jag ska gifta mig den 13 augusti och har redan beställt bukett. Gjorde det för ca 1 månad sedan. Var kanske lite väl tidigt ute, men tycker att det är skönt att få så mycket som möjligt gjort så tidigt som möjligt så slipper man ha så mycket att tänka på sedan.
Jag fick inte beställa min förrän ett par veckor innan ;)
Jag gifter mi i Slutet av augusti. Jag har dock åkt runt lite o kollat in priser på brudbuketter redan. Av dessa ställen så ville två ta min beställning på direkten Kan tänka mig att det kan vara så på mindre orter. Det handlar ju ändå om en ganska ansenlig summa många gånger. Fast jag kommer även att beställa andra blomsteruppsättningar på samma ställe, så det kanske är därför de vill ta beställningen så tidigt.
Jag skulle nog råda dig till att avvakta lite till. Men det skadar inte att börja höra sig för hos florister... då har du gott om tid att känna in var du vill beställa någonstans.
Jag och min blivande gifter oss också i september och kommer beställa blommorna i sommar, typ i juni eller juli. Pratade med en blomsterhandlare och han sa att det inte behövdes göras tidigare... men det är väl olika från plats till plats!?
Gifter mig i juni, beställde buketten i april. Ska dock ha telefonkontakt med floristen ca en vecka innan för att kolla av exakt vilka blommor hon ska beställa (det gör de inte längre innan än så).
Jag pratade med min florist för en vecka sedan ungefär. Men den riktiga beställningen gör jag två eller kanske tre veckor innan bröllopet.
jag frågade en florist hur långt innan hon ville ha beställlningen och hon sa absolut inte mindre än två månader innan.
...2 veckor räcker tydligen här i Berlin...de verkar VÄLDIGT avslappnade och lite av tidsoptimister tror jag.
P ga detta gâr jag pâ nâlar...
Beror det inte också på om de måste specialbeställa blommor, eller om de blommor som ändå finns ibutiken duger? Tre veckor sa de till min man när han ordnade buketten, fast han kom dagen innan så han fick binda den själv. Den blev superfin!
Teddan 1:
Ta det lugnt, det finns ju blommor i affärerna, och i Tyskland är det ju faktiskt mycket närmre till de stora blomsterauktionerna än det är för de flesta florister i Sverige, det kan mycket väl vara så att transporterna går snabbare, och att de har ett större utbud av leverantörer att välja mellan, därav en något mer relaxad inställning.
Vi gjorde det i April - gifter oss om 18 dagar. MEn anledningen avar att vi gifter oss i en annan stad än där vi bor och har därför åkt dit under 2-3 olika helger under våren och då passat på att dra av sådant som måste göras på plats - blommor, frisör, präst, catering firma etc...
teddan1: I Osterrike racker det ocksa med tva veckor. De tyckte jag var VALDIGT tidigt ute nar jag pratade med dem forra veckan (vi gifter oss i september). Men jag bor inte i Osterrike, sa vi far passa pa att ordna alla saker nar vi ar dar och det kan bli lite tidigt ibland da.