Hår på armarna.:( blekning??
jag har mycket hår på armarna..vad är bäst att göra? just nu vaxar jag men undrar om blekning är bättre..:(....någon som har erfarenhet eller vet??? :(
jag har mycket hår på armarna..vad är bäst att göra? just nu vaxar jag men undrar om blekning är bättre..:(....någon som har erfarenhet eller vet??? :(
blekning är bra ... jag har inte mkt hår ... men förut så blekte jag .. fast nu har jag blivit mer lt .. så jag rakar bara... d e faktiskt konstigt men när jag rakar tar det mkt längre tid för mitt hår att växa än när jag vaxar =S
Tycker att blekning funkar jättebra. Håren blir ljusa och lite tunnare. Kan klia lite när man bleker, men det går över så snart man tvättat av krämen och smort in sig med lite lotion.
Jag har funderat på att bleka håret på armarna också, eftersom håret växer ut så snabbt på mig.
Har ni tips på någon produkt som ni tycker är bra?
jag har blekt håret på armarna, blev jätte bra :)
Vad är det för blekmedel ni använder och vart köper ni det?
Har köpt på Åhléns. De har två sorter, minns inte vad de heter nu, men de är bra. Den dyrare varianten (ca 120 kr tror jag) tar bättre tycker jag. Håller i ett par veckor. kliar som sagt lite då det sitter på och personligen blev jag mindre irriterad av den dyrare varianten.
Hello!
Vad ska jag fråga efter om jag inte hittar blekningen själv? Är det alltså blekning för "kroppshår"? =)
Puffar lite, var på Åhlens i fredags, men hittade ingen.
jag måste bara fråga..
för det första: dehär är absolut ingen kritik eller liknande. jag är bara nyfiken :)
varför bleker/rakar ni håret på armarna?
trodde det var en av dom få ställen på en kvinnas kropp där det faktiskt var okej att ha lite hår. men så är det alltså inte?
det kan väl inte direkt finnas några praktiska/hygigeniska skäl överhuvudtaget till att göra det så.. det är alltså för att ni tycker det är fult annars?
har man inte hår över nästan hela kroppen förresten? rakar ni hela kroppen? eller är det bara på armarna det är riktigt illa?
hur illa är egentligen tillräckligt illa?
Evelina - nä det finns inga "praktiska" skäl, det stämmer... Är man som jag mörkhårig så syns alla hår väldigt väl. Vad mycket hå på armarna är är väl en definitionsfråga. Hade jag bott i något land runt medelhavet kanske jag hade sällat mig till normen men bland alla blondiner med små fjun här i Sverige är det lätt att få lite komplex... Personligen orkar jag bara bry mig under sommaren då man har mycket ärmlöst.