• Modestie

Tona OCH slinga själv???

Är halvkräsen med håret, men inser nu att jag måste välja mellan nya sommartoppar ELLER frisörbesök med klipp, sling + färgning (obs! ej till bröllopet alltså) och jag har bestämt mig (tror jag) för att prioritera nya toppar och kjol. Tänker klippa hos frisör, men har spanat in små hårblekningspaket på HM, det är små lådor med blekmedel och pensel, verkar ju enkelt att bara pensla på och fanns i tre "nyanser" blont, jag vill ha guldigt

MEN nu till min fråga, kan man lägga i en toning direkt efter eller man sköljt ur slingmedlet...bör man vänta några da´r..? Har sett att det finns paket med toning+blekmedel i ett...men kompisen såg HEMSK ut i håret efter att han gjort sådant....så törs jag det...? Vill kanske hellre köra med blekmedlet och ha en frisörtoning i guldbrunt i sedan...inbillar mg attd et kommer bli proffsigt...här i norrland är frisörerna svindyra ska ni veta...allt detta skulle kosta typ 13-1400 hos en frisör

• Svar på tråden Tona OCH slinga själv???
  • Girlygirl

Det finns ju paket från loreal och schwarzkopf som innehåller både färg att färga hela håret med och sen färg till att göra slingor med. En kompis har använt det med blev väldigt bra resultat. Kostar runt 120 :- .

• Gumsigos

Jag har själv använt tror att det va Loreal (lite osäker)men ja blev jätte nöjd, fick dessutom beröm av min frisör.

Så det va helt ok!

• Modestie

Girlygirl: Ja, hm..det var sådant min vän använde och det blev jättefult...

Gumsigos: VAD var det du använde? Blek och färg i separata förpackningar eller i samma?

• Lilla G

Jag har använt Loreals färg+sling på en kompis. Hon blev JÄTTEFIN i håret. Hennes arbetskamrater hade frågat om jag var frisör :) .
    Jag tror att det hänger på hårkvalitén om man lyckas med "paket-toningen". Har man gjort det en gång med bra resultat, kan man troligtvis lungt testa igen.

• Gumsigos

Modestie: färg+ton i samma paket nåt åt kastanj tror ja. E liten brunett annars;)

• Kirsto

Jag har också testat L'oreal colour experte och är väldigt nöjd. Först fägar man håret och sedan gör man slingor med uppljusningscremen. Tror det blir allra bäst om man får hjälp av en kompis att göra slingorna (tyckte själv att det var svårt att få det riktigt jämnt bak eftersom jag har långt hår), men det är enkelt och passade iaf mitt hår bra. (Har sånt där tunt "svenskt" glatt hår)

• *Blomman*

Var försiktig bara om du ska göra håret blont. Min kompis hår blev gult och gick av. :S

• Guldfisken

Jag testade L'oreal Colour Expert och det blev HEMSKT (fast kompisarna tyckte det var snyggt). Det var färgen som var hemsk, lätt dock att få slingorna jämna. Färgen som jag skulle färga hela håret blev mycket rödare än som var tanken, iofs jättesnygg färg, men problemet var ju sedan blekningen på det. MOROT!

Så det var jag som gick och köpte en toning dagen därpå för att fixa till det. Då blev det jättesnyggt, när de snygga slingorna hade tonats till en något mörkare nyans.

• pooh

Hej hopp!
    Jag bleker slingor hemma med jämna mellanrum. De kan ibland dra lite åt orange innan de hunnit sätta sig (tar ett par dagar), men sedan blir de ljusa och fina.
    Med detta menar jag bara att man nog inte alltid behöver räkna med att få tona över dem för att de först ev. ser lite skumma ut.

Svar på tråden Tona OCH slinga själv???