• Bröllopstokiig

Festfixare

Hejsan!
    Har ni några tips på lite roliga aktiviteter som man kan ha på bröllopet. Jag menar en del har ju tipspromenad och så. Det vill jag inte ha för det har så många vänner till oss haft på födelswdagsfester osv. Vi har nämligen tänkt att öppna presneter efter maten, men tror det blir långtråkigt om alla gäster ska stå och titta på.

Istället tänkte vi låta gästerna få lite frisk luft och kanske aktiveras med någonting utomhus medan vi öppnar paketen i "smyg". Därefter kan de som är nyfikna ändå gå runt och titta på presenterna och vem som givit dem.
    Jättetacksam för lite tips / karin

• Svar på tråden Festfixare
  • Bröllopstokiig

Finns det gräsmatta utanför?
    Vid fint väder kan man spela kubb eller krocket. Låna ihop ett antal spel och sysselsätt gästerna.

• Bröllopstokiig

Jag tror inte att man måste ha så mycket aktiviteter om man absolut inte vill det. Ni kan ju ha några engångskameror redan vid ankomsten till festlokalen så kan gästerna plåta varandra om ni har någon fördrink innan ni kommer. Annars brukar det räcka med att man minglar lite, pudrar näsan och smuttar på en välkomstdrink tills ni kommer.

• Bröllopstokiig

Sätt gästerna på Dansbingo (d v s om bandet redan har kommit). Alla damerna får ett nummer att klistra under skon och alla herrarna får en bingobricka. Sen ska de kryssa i på brickan efter varje dans med någon av damerna. Vet inte hur stor brickan ska vara, men 3x3 rutor är nog ganska lagom. Definitivt en isbrytare.

Svar på tråden Festfixare