• jennyberg

Men hjälp mig!

VAR kan jag hitta en klänning som är KORT?? Ska gifta mig borgerligt i kavajklädsel, alltså kort klänning, och helst inte vit i mitt fall). MEN VART hittar jag det?? Har letat på nätet i dagar och timmar men träffas bara av alla långa marängliknande kreationer eller nobelfest-blåsor! (Ursäkta mig, de är ju förstås fina, men inte vad jag letar efter och jag har fått panik nu..). Det måste ju finnas nån mer än jag som inte skall gifta sig i lång vit klänning? Vad ska ni ha på er?
    Snälla hjälp mig!
    Hälsningar från panikslagen Jenny med 5 veckor kvar.

• Svar på tråden Men hjälp mig!
  • Kirsto

bor du möjligen i stockholkm? har sett korta klänningar i skylten på en brud/festbutik på hornsgatan. NKfest kan också ha. Bor du inte här är jag vilse, eftersom mina ben inte minns sist de fick ha en kort kjol över sig... Hoppas det löser sig!

• lij

Det beror visserligen på vilken typ av klänning du vill ha i övrigt, förutom att den ska vara kort och helst inte vit. Jag skulle i alla fall ha letat i vanliga klädaffärer efter en festklänning.

• lilla moomin

Sisters har fina klänningar och Vero Moda. Vilken typ av klänning har du tänkt dig? Förutom att den är kort ;)

• jennyberg

Nej tyvärr bor jag inte i Sthlm, utan i östersund. Har kollat igenom de kedjor som finns här (HM, Kappahl etc) men de få klänningar som finns är lite för somriga och enkla. Fick jag välja skulle jag vilja hitta en halterneck, något klockad kjol, i rosa siden eller liknande tyg. En aning 50-tal. Gärna med något broderi eller någon anna detalj som gör den lite mer festlig och högtidlig. Jag tror jag får ge mig ut och hitta mönster och tyg och knåpa ihop den själv.

• EhjärtaK = sant

MQ brukar ha mycket fint!

• Kirsto

Åh, vad trist att du inte kan kolla upp mitt nästa tips.. Var inne på Karmosin (götgatan vid slussen i stockholm) idag, och de hade dels flera korta klänningar i urtjustigt siden (varav en rosa) och dels 40% rea. Visserligen bara i medium, och det är ju inte alla kvinnor som har just den storleken.

har du kollat postorder? La Redout brukar ha en hel del fint.

• mammacatta

ta en tur hit till svall - här finns minst 5 ställen som säljer lite snyggare klänningar!
    det finns två snett emot systemet
    några inne på 1891
    sen finns d lite överallt runtom torget å på smågatorna i centrum - fråga folk när du är här!

lycka till!

• mulan

Nygårds Anna har gjort en supervacker kortare klänning i femtiotalsmodell i en fantastisk blågrönturkos färg. Finns även i rött och med sjal till. Vill ha!!!

• mañana

För det första om du letar efter en klänning som är kort och inte är vit borde du inte överhuvudtaget kolla på brudklänningar. Tärnklänning är nog snarast det du söker.
    Kolla in www.dessy.com , tre märken i ett. Kan beställas direkt eller via www.netbride.com .

Svar på tråden Men hjälp mig!