• Bröllopstokiig

Tips på pastasallad till buffé snarast!

Hej,

jag har fått i uppgift att göra olika goda pastasallader till en buffé. har kikat på både arlas och ivas hemsida men hittar inte någon jag fastnar för!
    De skall gå ihop med kycklingspett men bara vara goda att äta allena.
    Tusen tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på pastasallad till buffé snarast!
  • Bröllopstokiig

När jag gör pastasallad till flera personer brukar jag ha pasta i en skål och sedan tillbehör i egna skålar brevid, så alla kan plocka det dom vill ha.
    T ex tomater, gurka, majs, fetaost, lök, oliver, ananas, isbergsallad, rucola-sallad, champinjoner, pfeferoni (stavas det så?) och förstås kanske två-tre olika sorters dressing.
    Gott är också att blanda pastan med pesto, så blir det mer smak, men då bör du ha en skål pasta (smaksätt med olivolja, salt peppar) utan pesto också, av hänsyn till eventuella nötallergiker (jag tror dock att den "nöt" som är i riktig pesto KAN funka för nötallergiker, har hört det någonstans).

• Bröllopstokiig

Blanda med tex ruccola, spenat och machésallad. Blanda i gul zuccini och röd paprika för färgens skull. Blanda i färsk timjan, basilika och persilja för smakens skull. Vackert och gott! Gör gärna en vinaigrette till.

• Bröllopstokiig

Åh, lite långsam :)

• Bröllopstokiig

Tusen tack för alla snabba svar. och för länken, har skrivit av febrilt och tänkte testa ett par imorgon kväll till middag!
    Vad gulliga alla är här!

• Bröllopstokiig

En som jag brukar göra:

Valfri pasta

Körsbärstomater (jag brukar ha dem hela)

Sockerärter, delas i 2-3 bitar (jag brukar köpa frusna)

Minimajs, delas ca 3 delar (jag brukar köpa konsev)

Salami, kassler eller skinka i lagom stora bitar

Örtagårdesdresing som rörs ihop med salladen

Mängerna får man ta på känn.

Den är enkel, men väldigt god!

• Bröllopstokiig

Jag gjorde en pastasallad i helgen när jag hade besök och det blev succé. Pastan blandade jag med pesto så att den fick smak och för att pastan inte skulle klibba ihop med varandra. Sedan hade jag i färsk spenat (ser ut som sallad) soltorkade tomater, procciuto samt ruccola. Gott va!?

• Bröllopstokiig

Jag har ätit en jätte god sallad, den innehåller....

Pasta
    paprika
    gurka
    purjolök
    majs
    Tacoskrydda och salt

Till det serverades kyckling

• Bröllopstokiig

M2Bs favorit är:

Pasta (skruvar/fjärilar/el likn.)
    Majonnäs - så att de täcker
    Salami (typ choirizo) - skuren i bitar
    salladslök
    paprika - röd
    tomater smått skuren el. körsbärs i halvor

Om det blir nåt över (vi gör alltid mycket) så äter han det gärna till frukost.

Svar på tråden Tips på pastasallad till buffé snarast!