• malin81

Karby gård i Täby

Hej på er alla BT-are!!

Jag fortsätter fiska efter bra Täby/norrorts tips! Jag är mycket inne på att gifta mig i Täby kyrka, tycker att den är så fin! Odd fellow-lokalen har ajg inte fått så mycket info. om, ska boka en tid för visning men det är ju alltid så mycket som kommer emellan plus att jag bor i Uppsala utan bil...

Som sagt, någon som haft bröllop på Karby Gård? Jag hade tänkt mig den stora huvudbyggnaden och inte hönshuset, jag lyckades läsa mig till på Täby kommuns hemsida att även huvudbyggnaden kan hyras för 3500 kr per dygn, dock inte under pågående utställning (konst). Verkar dock som att det inte är några utställningar under sommaren.

Hur är lokalen invändigt, hur funkade det att ta sig från kyrkan (om ni gifte er i Täby kyrka), har de kök så man kan värma, catering som ni kan rekommendera... Helt enkelt, jag vill veta allt!

Hoppas på svar, litet som stort!

• Svar på tråden Karby gård i Täby
  • malin81

Kvarntorp är fint, men jag vill helst ha något som ligger närmre kyrkan (Täby Kyrka), har många långväga gäster som jag tror kommer att ha egen bil - kan bli svårt att lotsa dem genom halva Täby! Men annars ett bra alternativ!

Lycka till på lördag - det blir nog ett underbart bröllop!

• Snowflake

Åh, jag hoppas du får svar, är själv intresserad av att få en massa om info om Karby gård.

Raskan: Stort Lycka till på lördag! Hoppas på bilder här efteråt

• raskan

tack tjejer!! Självklart kommer det komma bilder
    Millan

• malin81

Snowflake:

Vad har du kollat upp för andra alternativ i Täby (om det är just Täby du är intresserad av förstås)? Alltid bra tt utbyta lite information!

Jag hoppas också på svar om karby förstås...

• Snowflake

malin81:

Jag är precis i startgroparna och har mest börjat fundera på vilka lokaler som finns i Täby/Vallentuna.

Så tyvärr har jag inte så mycket information om någon lokal än.
    har fått tipset från Raskan tidigare om Kvarntorp och det verkar ju mysigt, men vill kolla upp fler alternativ oxå.

Vi kommer gifta oss borgerligt och vill hitta en lokal där man både kan gifta sig och ha festen..
    Dessutom vill vi fixa egen mat och dryck.

Har du kollat upp några andra lokaler?

Svar på tråden Karby gård i Täby