• Brudgum 21/5

Skor till frack??

Nu närmar det sig med stormsteg...Jag undrar kan man ha "vanliga" svarta skor eller "måste" det vara lackskor till frack??

• Svar på tråden Skor till frack??
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Sazza_zoo

Självklart ska det vara lackskort, men som sagt, det gar ju att hyra!

• Magga

Min käre blivande make kommer att ha ett par grymt coola skor till sin frack - inte lackskor. De är av lite myggjagartyp, nästan, fast med lite uppdaterat utseende. Men välputsade ska de förstås vara!

Det är förstås inte rätt enligt konventionen, men vanligare och vanligare, enligt uthyrningsstället. Precis som att det är vanligare och vanligare med armbandsklocka istället för fickur - vilket inte heller är korrekt, egentligen.

• Ann-Sofi

Min karl kommer att ha vanliga nya svarta snygg-skor. De sa på uthyrningsstället att det funkade lika bra. Kanske inte helt rätt enligt alla regler men, men. Då blir ju också min älskade tvungen att köpa ett par snygga svarta skor vilket han saknar idag! :D

• lij

Man kan ha vilka skor man vill, Lasse Kronér kunde ju ha basketskor till frack, men det är inte "rätt".

Jag tycker det beror på hur traditionellt och etikettstroget bröllopet ska vara vilken typ av skor han bör ha. Och vad han tycker så klart.

• Jobbet

Jag röstar för lackskor till frack.

• Blivande präst

Basketskor är det enbart artister som kan ha!

Lackskor hör till, men även extremt välputsade svarta finskor funkar. Ett tips är att börja putsa dem i god tid, så är det lättare att få dem blanka.

• Ann-Sofi

Fråga från en novis; varför måste skorna vara så blanka just till frack? Det kanske bara är så eller? :)

• Lillis2

Ann-sofi

Jag tror att det beror på att det "ska" vara lackskor till frack. Dessa är ju väldigt blanka. Vill man ha något annat, så putsar man och putsar och putsar tills det nästan är lika blankt som lack...

• Mr m2b

Vill man hålla stenhårt på alla konventioner bör man kanske hålla sig till lackskor. Men då är det ju som sagt ajöss till armbandsur också.

Och ärligt talat är det ju inte särskilt snyggt med lackskor!

• Ann-Sofi

Mr m2b; nä, varken jag eller blivande maken tycker att det är särskilt snyggt. Har aldrig haft någon pojkvän/släkting som har använt frack i min närhet så jag har liksom aldrig tänkt på vad man ska ha eller vad som passar.

Svar på tråden Skor till frack??