En mamma som pratar bakom ryggen
Hej!
Jag gifter mig om mindre än två veckor och jag och min blivande har varit mkt noga med att det ska bli en trevlig tillställning för alla inblandade och bjudna. Vi har båda skilda föräldrar och har verkligen tagit hänsyn till allas nya respektive mm mm. Min mamma har verkligen ställt upp både när det gäller större och mindre saker men nu i helgen (på min möhippa) fick jag höra av min syster - som också har varit ett enormt stöd under all planering att min mammma har åsikter om att vi inte bjudit med min systers barn på festen. Vi har valt att inte ha med barn på vårt bröllop, framförallt för att vi inte har några egna och för att föräldrarna uttryckt sig hur skönt det är med en middag i lugn och ro utan några barn. Mina systerbarn skall dock vara näbbar i kyrkan (de är 5 och 10 år). Naturligtvis har tanken salgit oss att ha med dem på festen efteråt, men efter våra resonemang som varit som ovanstående samt att de nog inte skulle vara roligt för dem att sitta med på en lång middag med endast vuxna beslöt vi oss för att inte ta med dem till festen, min syster tyckte att detta var helt ok. Nu säger min mamma - till min syster - alltså bakom min rygg att detta är fruktansvärt dålig stil och att hela brudföljet minsann ska bli inbjudna till festen. Vi har hållt på att planera för bröllopet i snart ett år och aldrig har hon nämt detta tidigare!! Det är bara 12 dagar till vi gifter oss och nu får vi höra detta?! Vad ska jag göra nu? Låta barnen komma? Hjälp!!