• Sandi99

Lock i öronen efter flygning! HJÄLP!

Har precis kommit hem från flyget o håller fortfarande på att dö av öronvärk... Hittar inga tips på nätet vad man kan göra...
    Jag har väldigt känsliga öron men så här illa har det aldrig varit. Jag tuggade tuggummi o drack vatten o gäspade hela landningen men det gör såååå ont. Har använt nässpray.

Vad kan man göra???

• Svar på tråden Lock i öronen efter flygning! HJÄLP!
  • snuttepuffan

Kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen och fråga?

• Fiafria?

Jag brukar också få toklock när jag flyger, men tyvärr har jag inget bra trick hur man blir av med det (ibland går jag en vecka med lock). Däremot kan jag rekommendera Earplane nästa gång, en öronpropp som motverkar lock. Jag var väldigt skeptisk, men den funkar faktiskt!

• Ei saa peitää

Jag fick jätteont en gång när jag flög. Det berodde på att jag var förkyld och locket satt i i 2-3 veckor. Jättejobbigt var det. Man trodde ju man hade blivit döv för evigt.

Du får nog vänta och se för det går nog över efter ett tag. Gör det inte det så vänd dig till läkare.

• Ts sötnos

Du har antagligen redan testat detta... men annars fungerar det att hålla för näsan, samtidigt som du blåser ut med näsan (typ snyter =))

• SYL

min pojkvan har samma problem som du, finns inte sa mkt att gora, men han brukar gora "blunda, snyt"-grejen som ovanstaende namnt..

• Nixie

Be din läkare skriva ut Rinexin, eller ta nässpray i ett par dagar innan man ska flyga. Det brukar hjälpa för mig, och jag har riktigt kassa öron!

• fashiongirl

håll för näsan och blås, ge dig inte..har ibland blåst så jag börjat gråta men tro mig gör då ofta så släpper det.

• Gunilla

Brukar få lite lock när man kör i tunnlar och ibland när planet lyfter/landar. Det brukar hjälpa med att gäspa och tugga/svälja.

Sist gjorde det ej det, eftersom jag höll på att bli förkyld. Det gjorde så ont i öronen, att jag nästan grät. Kanske hade du någon infektion i kroppen, som påverkade dina öron extra mycket då.

• agnelia

Fiafria?,
    var får man tag i Earplane-öronpropparna?

• Lena M

Jag har använt Earplanes och de fungerar utmärkt, även om man tex är förkyld. De säljs på alla flygplatser. Earplanes har en bra hemsida där all information om hu de fungerar finns lättfattligt, där kan du också hitta återförsäljare. www.earplanes.se

Ha en toppenresa.

Lena

• agnelia

tATack för svaret Lena M!!

• CyberPet

Sjutton också, igen återförsäljare här i närheten (närmaste är Umeå). De var ganska dyra, men de verkar intressanta (tänkte jag skulle ge dem till svärmor som flyger hem om 10 dagar) och alltid har problem med lock i öronen.

Petra

• Isabelle95

när jag var i bullgarin fick jag lock i en vecka!

Svar på tråden Lock i öronen efter flygning! HJÄLP!