• Torrhud

olivolja och morot

hej på er! Vi bara tipsa om ett häftigt sätt att bli super brun på, receptet är att använda sig av olivolja blandat med morotssaft, man får en supersnygg bränna, kanske luktar lite men det är det värt! Ps. kanske bra för tjejer med bra pigment annars kanske man bränner sig. Detta recept använder sig kvinnor i karibien etc..av
    Lycka till!

• Svar på tråden olivolja och morot
  • Ellte

*garv* Jag röstar för det senare :D Att gnida in mig med olivolja och lägga mig i solen skulle få mig att känna mig som en kotlett tror jag ;)

• fashiongirl

20th century fox jag provar nog det än att kleta in mig med olivolja och morot

• vixen not a tramp

Kan man inte bara ta vanlig sololja? Den luktar ju gott!
    Ska det vara morotsjuice på flaska elller?

• soldyrkaren

ja det ska vara morotssaft på flaska annars kan man själv pressa ut saften av morötter och blanda med olivolja. Klart man kan använda sig av sololja men detta är ett lite annorlunda och billigare tips som veeeerligen fungerar och används av kvinnor i karibien(har provat själv) särskilt när man fått en bra grundfärg och den dyra sololjan e sluut hihi!
    Lycka till!
    Alltid bra med tips ellerhur?

• soldyrkaren

ämnet karoten i moroten gör att man får snygg brun färg och olivolja är ju mycket skonsamt för huden!!!

• Miracle

Är Torr hud och Soldyrkaren samma person..
    *grubblar*

• *Galadriel*

funkar detta även i solarium?

• Modestie

Det är väl lika bra o mindre kletigt samt luktfritt att dricka juicen eller äta en morot om dagen, så gör jag. Betakaroten inifrån är säkert det bästa. Jag grundar nu för fullt med morotsjuice (dricker alltså) inför solsäsongen.

• Lyxförpackning

Jag har hört en annan metod, som går ut på att man blandar olivolja med kaffe!

• duschess

Torrhud och soldyrkaren kan ju va två personer med samma kunskap...hmmm
    klurigt det där...tur att man har enaergi att lägga på onödiga saker..hi hi..

• BlaBla

Själv tycker jag att olivolja på huden låter rent idiotiskt ärligt talat, det kokar ju ? Bubblar och bränner på huden, när ozonlagret är så tunt som iår så är det ju inte direkt någonting jag skulle göra! Nej, bäst bränna får man om man använder solskyddsfaktor, då blir färgen både snyggare och sitter längre. Att överhuvud taget tänka tanken på att använda det i solarium där strålarna är ännu närmare och farligare låter ju som att be om hudcancer eller andra hudsjukdomar. Skärpning inför solsäsongen brudar!

• weddding

Men oj vilken reaktion där uppe...självklart är det väl bäst att använda sig av solskyddsfaktor,men det trådskrivaren skriver var ju bara ett tips och dessutom skriver trådskrivaren att det är till personer med bra pigment, förmodligen menar hon till mörkhyade??. Jag har en mörkhyad kompis som brukar använda sig av olivoja, hon bränner sig aldrig!
    /sommar snart(jippi)

• Flickan81

Jag var mkt i Fd. Jugoslavien på somrarna då jag var yngre och då smörjde i princip alla in sig med olivolja på stranden. Ingen brände sig och det sades vara bäst för huden...

Men bleka svenskar ska nog hålla sig till solskyddsfaktor;)
    Jag startar alltid på 20. Man vill ju att brännan ska hålla...
    Men då jag fått upp färgen brukar jag använda spray med betakaroten.

Svar på tråden olivolja och morot