• Blåsan

soffa nikkala!!

Någon som vet vart man köpa billiga överdrag på soffan...??
    Ikea har några färger men ingen som passar mig..
    Hade velat ha svart eller mörkgrå..

• Svar på tråden soffa nikkala!!
  • Fluppan

suck länken verkade inte funka efter att jag klistrade in den så testa med www.bemz.com och klicka dig sedan vidare.

• Forsfors

kolla postorder, typ haléns elelr så, de brukar ha sofföverdrag.

• Vitklädd i vinter

Tänkte oxå rekommendera www.bemz.com, uptäckte sajten igår och blev glatt överraskad eftrsom vi har två Nikkala-soffor!!

• anne på grönkulla

Vi var på en affär i Gamla Stan i Stockholm (låg vid Österlånggatan, precis bredvid St Göransstatyn) som hette Överdraget. De hade överdrag till stolar & fåtöljer, men vet ej riktigt prisnivå eller färgutbud (vi köpte caffelatte-färgat & randigt).

• Blåsan

Men vad dyrt det var på Bemz´Överdraget skulle kosta 1799 kr...Det är ju sjukt en ny soffa kostar 3800..hmm..Får leta vidare..Ingen som testat färga??
    Har blått överdrag nu men vill ha svart...men det kanske blir grått närm an färgar...Vad tror ni??

• anne på grönkulla

Kan ni inte bara lägga ett brett överkast över soffan då? Det kanske finns på IKEA eller så i rätt färg? Principen med de överdrag jag rekommenderade är just att man lägger ett tyg över och knyter om. Det kan man ju använda vilket tyg som helst till (men det bör vara brett, dubbelt så brett som soffan - men ett dubbelsängsöverkast, kanske?).

Svar på tråden soffa nikkala!!