• Filli

blonda slingor mörkt hår

Jag undrar om någon har erfarenhet av hur det blir när man gör blonda och ljusbruna slingor i ett mörkbrunt hår?
    Jag har väldigt mörkt hår och skulle vilja ljusa upp det lite till sommaren. Några förslag? Jag vill ju inte ha förstört hår... Har hört att håret kan bli torrt. Men om man är super noga med inpackning och sånt?

• Svar på tråden blonda slingor mörkt hår
  • Texas

Jag har mörktbrunt hår och har gjort ljusbruna och ljusare slingor i mitt hår flera gånger. Det har blivit jättebra. Jag har gått till frissan och gjort detta och då får man ju även hjälp med vilka nyanser man skulle passa bäst i. Håret kan ju bli lite torrare av att färga eller göra slingor men så jättefarligt är det nog inte för håret ändå. Tror inte att du behöver vara jättenoggran med inpackningar utan det räcker nog med att du andvänder balsam.

• Kåär

Jag har gjort ljusbruna slingor i mitt mörka hår på salong. Det ser jättefint ut. Jag gillade dock inte kvaliteten på håret efteråt. Nu gör jag inpackning en gång i veckan och håret mår nu bättre igen. Så du kan nog behöver återfukta håret lite efteråt men det är inte speciellt mycket extrajobb annars.

• Filli

okej tack för svar! =)
    Jag vill gärna ljusa upp mitt mörka hår så jag får se hur det blir =)

• 23.7-brud

Jo det funkar utmärkt att göra ljusare slingor. Har mörkbrunt hår och har har haft kopparfärgade, kaffe-färgade, guldfärgade och blekta slingor. Enbart kopparslingor rekommenderar jag INTE, (såg ut som en morot )men i kombination med guldslingor blev det jättesnyggt i mitt hår. Sedan var också kaffe-färgen - alltså beige jättesnygg. Jag rekommenderar inte heller att bleka slingorna för det tär massor på håret och för mig började det se ut som jag hade hö i håret. Efter lååååång tid har nu allt äntligen växt bort/blivit bortklippt.

Lycka till!

• Filli

men om man inte bleker vad gör man då?
    Man kan väl inte färga ett mörkt hår ljusare? hmm =)

• 23.7-brud

Ja jo just det... men kanske min frisör blonderade då... alltså gjorde så ljust det bara går. Vet inte vad det heter, men jag skulle ändå kalla det för blekning. Det finns väl just sådan blekning och blekning då man "bleker med färg", eller? Ååå vad knasigt det blev.

• Imperia

23.7-brud
    Antagligen blekte din frisör först slingor som han/hon sedan färgade i olika nyanser.

Svar på tråden blonda slingor mörkt hår