• The guy

Romantik, erotik, passion

Hej hej...

skrev detta i en annan tråd men den missas kanske? Tänkte att det här borde ni kunna svara på då det mest är tjejer här på forumet... :)

Jag tror att vi har olika behov av denna typ av bekräftelse på att man duger och är intressant som sambo.

Så här känner och gör jag:

Jag säger att jag saknar henne när vi inte träffats på nån dag... inte så konstigt då man ju gör de.

Jag ger henne spontana komplimanger

Jag ger henne spontanmassage

Lägger fram förslag på saker som vi kan göra tillsammans

Tar alltid initiativ till hångel

Tar alltid initiativ till sex

Köper blommor o praliner nån gång då å då.

.. osv

Kan sägas att jag diskar varje dag, är med o städar, tvättar o lagar mat varje vecka även fast hon nu gör det lite mer än mig. detta beror på att jag pendlar o kommer hem sent.

jaja.. blir lite skraj att det alltid ska vara så här. Jag vill ju känna och höra att jag är något viktigt i hennes liv.

Ni tjejer måste ju veta hur jag ska göra?

Gilla läget? Har sagt att jag saknar detta men ja kan ju inte tvinga henne o säga o göra saker hon inte spontant tänker/känner?!

Känner att jag är låg prio i hennes liv!

:(

• Svar på tråden Romantik, erotik, passion
  • EhjärtaK = sant

The guy:

vad har hon svarat när du har tagit upp det med henne?
    Har hon alltid varit så här?

Jag tror absolut inte att detta indirekt tyder på att du är låg prio för henne. Det handlar nog mer om hur man är som person och hur man uttrycker sig.

Ibland kan det ju dessutom bli lite för mycket av det goda... Själv känner jag inget som helst behov av att ständigt höra "jag har saknat dig". Jag tycker även att uttryck som "jag älskar dig" kan urvattnas om de sägs för mycket. Självklart skall man bjuda på sig själv och sin kärlek - men det jag menar är bara att hon kanske aldrig hinner säga/göra något för att du alltid hinner före.

Men det beöver ju självklart inte vara så.

• The guy

Nja.. det ser kanske mycket ut här ovanför men... hon säger att jag inte är värst bra på det heller.

Jag kan erkänna att jag är dålig på komplimanger men hon är sämre om jag säger så.

När jag säger något så menar jag det. Tycker också som du säger att vissa saker kan urvattnas. Har haft diskussioner om det med min bästis som säger "Jag älskar dig" varje dag till sin fru, typ 100gånger... Nu är dom ju kära i varandra men ändå. han fattar inte att jag aldrig sagt "Jag älskar dig" men det är ett så starkt tycker jag.

Hon blir ju väldigt glad dom gånger det händer o svarar att hon tycker jag är gullig o så där.. o kan kontrasvara med likadant. Känns ju inte lika kul kanske.

Känns som vi varit ett par i bra många år och att det svalnat... o sanningen är närmare 2år.

Vi håller hand, sitter ihopsligrade vid tvn, pussar på varandra ibland men...

Har tagit upp detta ibland o om sexet att jag inte kommer att pressa henne utan att hon ska få bestämma när hon känner sig redo!

= aldrig?

Vad bör jag göra för att få igång henne?

• Trulla

Om "jag älskar dig" känns för starkt. Då älskar man ju heller inte. Eller ???
    I tidigare förhållanden sa jag aldrig det, men var också tveksam på om förhållandet var rätt. I det här, rätta förhållandet säger vi det ofta!!!
    Man måste ge utan att kräva eller kväva. Mn får man aldrig något tillbaka så måste man ju ta ett snack.

• Ei saa peitää

Jag håller med Trulla. Om man älskar nån så vet man det och då tycker jag även man ska visa det och säga det och om den andra personen uppskattar att få höra de tre orden så varför inte säga dem. Man kan aldrig säga det för ofta om det är sant att man älskar en person. Vem vet, kanske det bara är det som fattas för att hon ska "gå igång" på det och vilja ha sex.

Fixa en romantisk middag med tända ljus, ett stort fång med rosor, god mat och lite vin och tala om hur mycket du älskar henne.

Lycka till!

• The guy

Jag ska köra på det brudar!! :)

Jag är inte ordens man, snarare handlingarnas. Jag har dock inte kört på hela paketet ännu ;)

Det där med "jag älskar dig" diskussionen kan jag hålla på länge. Jag skyndar långsamt i förhållanden... Men om det är någon som får bekräftelser så är det hon i vårat förhållande!

Vi har ju alla olika uppfattning om hur vi visar hur mycket vi tycker om våra respektive. Min tjej visar det genom att vara duktig i hemmet (enligt henne själv). Jag visar det genom att göra saker för bara henne. Detta är nog den del som gör det lite lurigt. Jag har försökt att utgå ifrån hennes modell men det har jag fått lov o sluta med. När jag fokuserat på att göra saker i hemmet precis som hon ville så mådde jag skitdåligt för att det aldrig dög. Detta pågick i ett halvår och jag har nyligen sagt på skarpen att det inte funkar. Nu hoppas jag att vi kan få lite balans i detta annars kan vi lägga ner...

Jag mår iaf mycket bättre nu och hoppas det kan leda till lite possitiv stämning som i sin tur leder till en "uppåtspriral" för oss båda.

Vi lever ett så jäkla kort liv så man kan ju inte gå omkring o må sk1t... Må bra och ha roligt bör man ha större delen av livet tycker jag.

ujuj.. där blev det en lång text :)

hejhopp

• EhjärtaK = sant

Hm, måste säga att jag tycker att det är ett lite konstigt resonemang att man visar sin kärlek genom hushållsarbete. Självklart är det viktigt att man hjälps åt med städning, tvättning, matlagning osv. Men som människa behöver man ju självklart även annan typ av bekräftelse. Så jag förstår verkligen om du inte tycker att det här räcker.

Är du säker på att förhållandet är helt rätt för dig?! Det verkar lite märkligt att du inte vill säga att du älskar henne (är du säker på att du verkligen gör det?). Och på samma sätt tycker jag det verkar lite märkligt att hon aldrig vill ha sex, mysa, ge komplimanger osv.

Om din flickvän inte tar åt sig av vad du säger så får du nog antingen acceptera att hon är som hon är - eller fundera över om du vill leva så här i fortsättningen.

• EhjärtaK = sant

Oj, det kanske blev lite knasigt skrivet av mig. Jag menar inte på något sätt att ni bör göra slut (alla har vi ju olika sätt att uttrycka oss på).
    Det var bara lite funderingar som jag hade...

• The guy

Nä, jag är inte helt säker på det här... men jag vill att det ska bli bra!

Vi har skitkul ihop, skrattar ofta, sitter i soffan o myser, håller handen när vi är ute å promenerar, pussas alltid varje gång vi skiljs åt el träffas. Sportar ihop, lagar mat ihop osv... Men dom andra grejerna är som bortblåsta.

Hon är den perfekta tjejen för mig.. förutom detta! Man kan ju inte få allt men lite av detta behöver jag nog allt.

Probemet ligger ju lite i att hon vill att allt ska vara så perfekt. Om allt är det så kan hon slappna av (blir ju aldrig perfekt hur mycket man än kämpar). Hon måste ju slappan av lite mer... tänker ibland på hur det skulle bli med barn runt om oss. Hon skulle gå i väggen då dom små battingarna inte är så förutsägbara ;)

Kanske inte räcker att jag säger till att hon måste tagga ner förväntningarna.. kanske behöver lite hjälp på traven från någon expert på stress el annat? Hoppas dock att hon förstått vad jag menat med detta och att hon med tiden blir bättre.

Jag har pratat med relationsrådgivare själv då hon vägrade. Hon vill inte lämna ut sig till någon okänd. Räcker bra med kompisar. Jag accepterar det då vissa inte vill helt enkelt.

Kan säga att relationsrådgivaren sa att jag måste tänka mer på mig själv och inte hur hon vill ha det = ja slutade o försöka göra som hon vill vad gäller städning. Inte att jag sluta städa utan slappnade av mer o tänkte på vad jag tycker är ok.

Hur som helst är det väldigt bra o få höra era åsikter. Alla har vi ju ideer hur vi vill att vardagen ska flyta på o hur vi ska leva för o må toppen.

• tusselago

Tack jessica för dina roliga o bra tips!!

• EhjärtaK = sant

Vem är Jessica och Tusselago .

• The guy

Verkar som tusselago är ute o cyklar lite..

Ei saa peitää

Jag tar o testar lite Hummer o Codorniu Clasico Seco (hittade lämplig dricka på vin o sprits sida :)) Viner är inte min grej men va gör man inte ;)

Tar tacksamt emot ideer på mitt förra inlägg.

• Ei saa peitää

Lycka till! Jag håller tummarna för dig och din tjej.

• Ettolrach

Män visar ofta sin kärlek i handlingar, kvinnor i ord - är det inte ofta så, generellt sett, undantag finns ju alltid. Själv är jag nog mer typen som genom att laga extra god mat och diska åt en trött man fast är hans tur visar att jag älskar honom och han säger det istället. Men generellt sett brukar män ha svårare att säga kärleksord än att utföra dem praktiskt.

Kvinnor kan lära sig att inte uttrycka allt i ord och män kan lära sig att ibland behöver kvinnor höra orden "älskade, jag älskar dig, du är min ögonsten" och inte få dem uttalade i handlingar. Lära oss av varandra alltså!

• NokGroda

det finns ingenting så underbart som små små kärleksbetygelser. en helt onödigt puss i förbifarten eller ett glas saft när man sitter framför datorn och harvar.

sen finns det lite större grejer. vackra komplimanger. en lapp på köksbordet med söta ord..

men den ena personen gör för mycket hinner den andra aldrig ta initiativet, varken till de här mindre sakerna eller till större som hångel, sex och dejter.

man måste lämna utrymme på något sätt..

men sen har alla olika sätt att visa känslor på och dessutom kanske vi till och med ser olika på känslorna.. och är det för stor skillnad så funkar det inte. antingen för att man är så olika, eller för att man är på olika ställen mentalt.. gah.

• The guy

kan vika till kanten på hennes täcke lite fin så det bara är o krypa ner :)

vi ligger ju nakna varje natt brevid varandra, ligger sked osv... o vi har inte "gjort" något i år ändå :( Lite frustrerande men jag har sagt att hon får ta inititativ när det känns bra för henne. Pratat sex 1gång/månad ungefär. Alltid jag som tar upp detta. Hon är ju mer el mindre nöjd då detta är låg prio.

Hon VET att jag är tänd på henne så det är ju lite segt... Dax för ett snack igen. Ska bara köra med hummermiddan först o kolla resultatet! ;)

• NokGroda

the guy: det är tydligen så att när en kille är utan sex en längre tid blir behovet och längtan bara större och större, men när en tjej är utan en längre tid kommer hennes behov att mattas av och kanske till slut försvinna. alltså.. det hjälper dig inte men det kan förklara saker och ting lite.

• Tant Pernilla

Jag tycker det här låter som ett urknepigt förhållande, om jag får säga det rakt ut.

Jag tror jag säger att jag älskar min man fem gånger om dagen, minst. Men det ska ju inte kännas som en tävling, där man bara säger "orden" om den andra också säger dem. Eller att man bara diskar om den andre diskar i morgon...

När allt är "som det ska" i ett förhållande så ska man känna att man vilar i ett tillstånd av respekt, tillit och ömsesidigt förtroende. Det känns inte riktigt som om ni är där, och ni verkar ju ha varit ihop ett tag.

Precis som du säger kan ingen vara perfekt, men man kan vara perfekta för varandra ändå. Det är ju lite dithän man ska komma.

För att vara brutal, så skulle jag tänka över det där förhållandet ordentligt, om jag var i din situation. Förlåt min uppriktighet, men...ja, det är det enda jag kan säga...

Svar på tråden Romantik, erotik, passion