• msbine

Lokal kring raus/Helsingborg

Hejsan!
    Sambon har äntligen lyckats bestämma kyrka och det blir raus... Nu letar vi bara lokal. Har kollat på Möllegrändens, men den är lite mörk för mig, jacob hansens är redan bokat och ska kolla på sundspärlans värdshus imrogon.... Nån som har något mer tips? Vi vill ha en ljus lokal där man får lov attt ha egen dricka med sig, gärna "grönt" runt lokalen ;) Om man får fixa egen mat eller ta deras spelar ingen roll....

• Svar på tråden Lokal kring raus/Helsingborg
  • linalus

Hej!
    Jag var på bröllop i Raus kyrka i januari, och de höll festen ca. 10 min. bilfärd därifrån, på en bygdegård som hette "Luggude".Vi var ca. 45 pers, och det var rätt lagom, den är inte jättestor, men där finns kök och det är grönt och fint runtomkring!
    Lycka till!

• Veer

Hej! Ska själv ha bröllopsfest på Linnea Trädgård och Café. Ligger i Pålsjö, så inte helt nära Raus, men ändå. De har en hemsida linnetradgard och så com på slutet. Man får ta med sig egen dricka dit.

• msbine

Veer: Det ser jättefint ut på linnea cafe, ska ringa dit imorogn, tack så mycket för tipset!

• Didido

Någon som vet om Luggedegillet (eller hur det nu stavas) har en hemsida? Var där idag och tittade som hastigast (på utsidan), har fått för mig att de ska ha en hemsida... Någon kanske vet hur det stavas dessutom. ;)

Svar på tråden Lokal kring raus/Helsingborg