Matfråga
Vad tycker ni??? Ska man äta köttfärssås om den har legat i 3+ grader i 4 dagar!!!
Jag hade aldrig gjort det. Men min kille hävdar att det är helt OK.
Tack för svar!
Vad tycker ni??? Ska man äta köttfärssås om den har legat i 3+ grader i 4 dagar!!!
Jag hade aldrig gjort det. Men min kille hävdar att det är helt OK.
Tack för svar!
Det hade jag gjort, men jag slarvar ofta med hur jag tar hand om maten. Så jag vet inte om jag är rätt person att ge råd.
jag hade aaaaldrig gjort det! men så får jag nog erkänna att jag är mer än lovligt pjoskig med att mat är fräsch och så. och vegetarian...;)
Nu har jag fått reda på att bekterier växer vid 8 ggr. Så det kanske inte är så farligt ändå.
Swiss,
instämmer med dig!! Är också vegetarian, kompis
Det är väl helt normalt med 3 plusgrader i ett kylskåp. Mat brukar ju hålla nästan en vecka i kylskåp om man kylt ner den snabbt innan. Jag skulle helt klart ha ätit köttfärssåsen.
www.vardguiden.se/Article.asp
www.elintarvikevirasto.fi/svenska/index.html
Jag brukar äta mat som legat i kyl i max 3 dagar. Har för mig jag har hört det nånstans.
Jag skulle helt klart ätit den, så länge den inte sett konstig ut eller luktat konstigt. Upp till en vecka brukar jag förvara lagad mat i kylen.
tack för hjälpen
Köttfärs skulle jag ha slängt, färdig sås skulle jag ha luktat och smakat på. Värmer man upp den ordentligt är det ingen fara.
Lukta & smaka - du märker om den är OK eller ej. Borde inte behöva vara ett problem.