• sannakompis

"pinsamma" uppdrag

Hejsan
    Jag skulle behova lite tips om olika uppdrag som man kan ge bruden pa mohippan. Jag vill att de ska vara lite lagom pinsamma utan att helt gora bort dem. Men garna lite mer orginellt an att salja kyssar och kondomer. Aven lekar och aktiviteter till forfest vore jatteuppskattat. Vore super tacksam for forslag, jag haller pa att bli helt galen av att planera mohippor ;0}
    glada halsningar
    S

• Svar på tråden "pinsamma" uppdrag
  • SYL

sjalv ar jag emot att utsatta bruden pa pinsamma uppdrag som att salja kyssar, kondomer eller tigga pengar.. jag tycker att man ska gora det till ngt skoj o minnesvart istallet. varfor inte satsa pa nan femkamp el dylikt? sadant finns ju tex pa grona lund, bodaborg mfl stallen.. man kan axa bete sig som barnungar och aka pa aventyrsbad med lite spa och drinkar for att aterfa sin vuxna form efterat

• MiaZ

Ja det där med att klä ut bruden i pinsamma kläder och utföra ännu pinsammare uppdrag är inte heller nåt som jag rekomenderar, fast det beror ju lite på bruden som person oxå då det faktiskt finns dom som tycker det e kul med "pinsamma" kläder och även "springa runt" på stan
    Mig drog de med på skivinspelning-det var xtremt pinigt till en början men efter bara en liten stund så var det hur kul som helst :)
    en annan sak jag funderat på är:
    gocart, kanske inte så pinigt men säkert kul,
    ballongflygning( om bruden INTE är höjdrädd!!)
    fotografering i studio,
    sjunga kareoke (om det är en person som INTE har typ scenskräck)

• pickledpossum

sannakompis och Mia Z:

Jag tycker också att pisamma upptåg bara är just det: pisamma!! Springa runt på stan och vara full och töntig var inte ens coolt när man var tonåring..

Min "bonussyster" fick också göra en skivinspelning. Hon blev kidnappad och utklädd till artisten som gjorde orginalet. Sedan filmades allt och visades på duk på bröllopsfesten - det var mycket uppskattat!

• Frank 2 B

På min möhippa så kidnappade de mig på stan och satte på ögonbindel och en tiara. Sedan gick vi tillsammans till bilarna och under tiden så lurade de i mig historier om vad som skulle hända och vad som kunde hända. Det var allt ifrån att bada i en fontän till att bli uppställd i en bil på Kortegen (Göteborg).
    Jag fick enbart kännedom om två av de inblandade de övriga höll sig hemliga. Sedan när vi kom till bilarna så tog de av mig ögonbindel och jag fick se vilka som var med. Vi åkte till en park för en smaskig fika och sedan bar det iväg till ett spelställe där vi körde två matcher Laserdoom. Hur kul som helst.
    När vi var helt slut där så gav hela gänget sig iväg till en tjejkompis arbetsplats där de har duschar och bastu. Här blev det spa med produkter från Lash. Kan rekommendera detta!
    Som avslutning blev det räkfrossa hos en av tjejerna med mumsig dessert.
    Under dagen hade de lite frågesport med mig om min blivande.
    Tanken med en möhippa är väl att man ska ha kul och få en minnesvärd dag innan bröllopet. Det blev i alla fall min.

• sannakompis

Hejsan
    Sjalvklart har jag planerat olika roliga aktiviteter for bruden och hela tjejganget men jag ville garna ha nagon liten aktivitet dar den blivande bruden far lite olika uppdrag att gora. Typ medan vi ater pick-nick lunch i parken.
    Jag ar ganska saker pa att 99% av alla tjejer pa den har sajten haller med om att mohippan ska vara minnesvard och trevlig for alla, inte en dag dar man ska gora bort bruden och fa henne att kanna sig dum och osaker. Men om nagon har nagra bra forslag pa uppdrag eller aktiviteter for bruden vore det uppskattat.
    S.

• MiaZ

jaha, jag uppfattade inte att det var "mindre" aktiviteter du ville ha förslag på, då hade jag givetvis kommit med nåt annat bra förslag....fast just nu står det tyvärr still i kontoret...men kanske nån form av frågesport där ni gjort frågorna? lr kanske charader?

• Tina F

Hej

Vi gjorde en toppengrej för min vännina förra året! En "het" årskalender till hennes blivande, med bilder på sig själv. Jag gav alla i uppdrag att hitta outfits till vars en månad, så alla blev engagerade. Väl hos fotografen hade vi hyrt in en makeup artist som sminkade henne snyggt. Sedan hade vi hur kul som helst, alla var så noga med att just deras outfit funkade och alla andra fick många goda skratt. Visst en del underkläder blev det ju, men också söta sommarklänningar och tomeluvor... Ett roligt sätt att engagera alla och att bruden inte känner sig så utstuderad! Fotografen hade också superkul! Vi höll till i hans studio. Sedan gick vi till fotoaffären och fick fixat kalendern som blev en present på bröllopet till brudgummen från oss! Det var inte så dyrt heller, fotografen tog 1100 kr och sminktjejn 400 kr

• Sana

Var på möhippa i lördags, vi hade gjort frågor som vi först ställt till brudgummen, sen så fick den blivande bruden svara vad hon trodde han hade svarat.

Sen så satte vi på henne en ögonbindel, så fick hon lukta på 3 olika tröjor och säga vilken som var den bliviande makens.

På en annan möhippa så fick hon spela in en skiva, uppskattat!!

Lycka till

• plainol

Jag var på en möhippa där brudens ex-pojkvänners namn skrevs upp på ballonger och lades i en sopsäck. Så fick bruden ta ballonger ur säcken, berätta något om exet och panga ballongen. Både underhållande och lite symboliskt, MEN! fungerar naturligtvis inte om bruden har jobbiga minnen av exen.

• mammacatta

fem kamp i trädgården då?
    boule
    krocket - nåt för den hämdlystne *hehe*
    kubb
    pilkastning
    tipsrunda om relevanta ämnen; bröllop, blivande, svärföräldrar, vettåettikett

byteshandel i affärer - ge bruden en klädnypa och be henne byta till sig bättre å bättre grejer!

kommmer inte på mer nu...

• sannakompis

Tack snalla for alla bra forslag. Det kommer att behovas eftersom jag haller pa och planera tva olika mohippor.
    Thank you, thank you very much.... som Elvis sager ;0)

• halstabletten

Sök på nätet efter partylekar, det borde finnas en uppsjö till studentfester om inte annat, de kan passa bra på en möhippa många gånger.

Jag har en liten idé på hur man kan klä ut bruden. Man ser till så att de som ska på möhippan har varsin sak som bruden ska sätta på sig. Så får bruden ledtrådar (tydliga sådana) så att hon får gissa sig till vilka som ska vara med på möhippan och åka hem till dem, få bidraget till utstyrseln, kanske en drink eller texjordgubbar(?) samt nästa ledtråd. lite skattjakt alltså!

Givetvis så följer den hon varit hos med och till slut är hela gänget samlat vid platsen för den första aktiviteten. Har man deltagande som bor väldigt långt bort kan de ju vara hemma hos någon av de andra :)

• Gosaken

Hade nyss möhippa för en av mina bästa vänner och hon fick bland annat gå runt på stan med en skylt med bilder på fem killar också skulle folk gissa vem hon ska gifta sig med. Bruden själv såg inte bilderna så det blev mycket skratt när vi redovisade svaret och den blivande maken hade fått minst giss!
    Vi hade också lukta-tshirt-grejen. Fast vi körde med 11 t-shirtar och hon lyckades faktiskt luska fram rätt till slut - mycket imponerande!
    Andra lekar vi hade var till exempel att alla hade med sig en sak som symboliserade ett minne med bruden. Hon skulle sedan gissa vem saken kom ifrån och berätta om minnet till saken. Naturligtvis körde vi även en intervju med brudgummen (inspelad på band) där vi stannade bandet innan han gav sitt svar så bruden fick gissa innan.
    Alla lekar var en perfekt avslutning på en kanondag, alla var supernöjda inte minst the bride to be!

Svar på tråden "pinsamma" uppdrag