• svmm

Gå upp i vikt när man slutat med p-piller?

Hej
    Jag har en liten fundering. Det är så att jag har gått upp cirka 5 kg senaste månaderna. Inga hissnande siffror men jag brukar aldig gå upp i vikt. Jag bytte mina p-piller mot minipiller för några månader sen. Tror ni att det beror på det? Är det nån som har liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Gå upp i vikt när man slutat med p-piller?
  • Amaria

har bara hört att minipiller innehåller en annan typ av hormoner och att sötsuget kan öka....känns detta bekant?
    Vet även fler som inte kunnat fortsätta med minipiller då kroppen inte klarat hormonbyte och börjat samla vatten...testa vatten drivande från hälsokostbutiker om inte annat kan det ta ett tag för kroppen att komma i balans efter detta kommer säkert vikten att stabilisera sig...lycka till

• svmm

Tack för ett snabbt svar. Mitt sötsug har nog varit lika enormt hela livet Tycker dock att jag har varit duktigare på sista tiden, men det är ju som sagt på sista tiden. Nu är jag väldigt smal ändå men det är ju tråkigt när byxorna börjar strama och man måste handla nytt. Det kostar ju...

• nano

Man kan gå upp i vikt när man börjar äta minipiller, precis som man kan gå upp i vikt när man börjar äta p-piller. Olika sorter ger ju olika biverkningar hos olika personer. Prova att byta minipillersort.

Själv gick jag ner i vikt när jag slutade med mina p-piller.

• Jocsan

är det någon som vet nåt om cerazette minipiller...viktnedgång/uppgång?

• Annan Isabelle

Hej!

Min mamma gick snabbt upp i vikt när hon började med minipliller, så det kan säkert vara en anledning. Jag vet att det har kommit en sorts p-ring som placeras vid livmoderöppningen och ger mer lokal effekt än p-piller. Kanske det kan vara ett alternativ?

• Jocsan

Annan Isabelle

Vet du om hon gick ner igen efter det att hon slutade med dem?

• svmm

Jocsan

Det är cerazette jag äter. Jag kan ju inte säga till hundra procent att det är dom jag har gått upp av men jag tror det. Sen reagerar ju alla olika på olika saker. För att jag går upp i vikt är det ju inte säkert att du gör det.

Lycka till

• Jocsan

svmm

tack för ditt svar!

Jag har ätit dom i snart 3 år (efter min son) och har riktigt svårt att gå ner trots bantning, motion mm. Funderar om man ska sluta en period o se Vill dock inte ha några fler barn än. Efter bröllopet så gärna...

• svmm

Joscan

Det kan ju vara värt att prova. Men oftast går ju man ju inte ner dom kilona man gått upp medans man ätit. Tyvärr. Men det kan ju vara värt ett försök ändå.

Hoppas det går bra, jag håller tummarna för dig.

• Jocsan

tack

Nä det är tusen gånger lättare att gå upp än ner

Svar på tråden Gå upp i vikt när man slutat med p-piller?