• Västkustbrud05

brud 10 sept

Vem är med mer än vi som gifter oss då?
    hur långt har ni kommit?

• Svar på tråden brud 10 sept
  • muminlina

Hej! Vi gifter oss 10 september i Göteborg. Vi har skickat ut inbjudningarna och bokat det mesta som ska bokas. Nu är det bara att vänta på att OSA datumet går ut så man kan börja pyssla med bordsplaceringar festprogram mm. Klänning har jag också klart, men måste köpa väska skor och tänka ut vad jag ska ha för smycken. Men det känns som att läget är under kontroll. Ni då?

• csilla

Hej, jag och min älskling ska också gifta oss den 10e september.
    Vi har kommit så långt att vi har hunnit boka lokal, bestämt oss för en meny och bokat den på cateringbolaget ( väntar nu på att få provsmaka ), satt och vek inbjudan nu i helgen som jag hoppas på att få ut inom en snar framtid.
    Lillebror ska göra tårtan, jag själv ska sy klänningen, en av bästa kompisarna ska göra blommor, en annan av bästisarna ska göra håret. Det var nog i stort sett allt som vi har hunnit med.. Börjar oroa mig nu.. glurp

• Västkustbrud05

Oj känns som vi är långt efter eller inte. Lokal, kyrka mm är fixat, klänning köpt, blommor under kontroll, festprogram nästan klart utom bordplacering och pres av gästerna. Maten nästan klar i huvudet, ska laga maten själv. Frisör, smink, tårt, fotograf mm fixat.... ja då var det inbjudan. Då vårt bröllop är hemligt så kan det inte gå ut inbjudan än men vi flyttar i dagarna så då blir alla lurade till inflyttningsfest så småningom och vi har börjat tala om att vi inte kommer att hinna ha vår inflytningsfest förrän i sept.

• muminlina

Va spännande med hemligt bröllop! Ska ni gå till kyrkan sen från festen eller hur ska ni meddela alla om att det verkligen är ett bröllop?

• Moloko

En till som gifter sig 10 sept ihhhhhh!!!

Kyrka, festvåning, tårtan, bandet, frisörskan och makeup bokad.

Försökte fixa buketten i helgen men floristen vägrade (!). Samma florist som jag alltid går till och hon tyckte inte att färgerna eller buketten passade mig *fniss*. Så där får jag tänka om, men ingen katastrof för min del.

Modell på klänning har jag hittat, kontakta Efushop i Kina som syr upp den för 200$. Har beställt 2 andra klänningar av dem först som levereras innan 1/6 som jag ska ha på 2 andra bröllop i sommar. Är jag nöjd med jobbet så får de även sy upp bröllopsklänningen.

Inbjudningarna väntar på utskrift, men sedan är det en del pill att få dem färdiga. Bokat upp nästa helg med svärmor som är så snäll och hjälper till

Menyn är till 100% bestämd, ska bara fundera på att byta ut efterrätten. Linne-dukar och linne-servetter fixade, och bordsdekorationen gör svägerskan

Tror att fjärillarna sätter igång när inbjudningarna är utskickade

• muminlina

Moloko - Vi har beställt min tärnas klänning från efushop också :)
    Vi har skickat inbjudningarna så tidigt då vi har många långväga gäster. Känns mer verkligt nu när man hör att de börjat boka flygbiljetter!

• Moloko

Åh va spännande att någon mer beställt därifrån När beräknas leveransen?

• Moloko

En fråga till alla er som ska gifta er samma dag, vilken är er sista OSA-dag?
    Vi har skrivit 15/7, tycker ni att det är försent?

• Daniels brud

Vi ska oxå gifta oss den 10 september, i en kyrka utanför Karlskrona.

Har fixat kyrka, festlokal, klänning, brudgummens kläder, inbjudan är nästan klar. Musiken är fixad på festen, väntar på svar från en vän som vi vill ska spela i kyrkan. Första mötet med fotografen är bokat, har börjat kolla med frisörer..

Hur gör ni med frisörer? Börjar bli lite nojig att det inte ska bli så fint som jag vill.. Har försökt kolla på deras tidigare uppsättningar men svårt att få grepp om det är så jag vill ha det..

Moloko - vi satte sista osa dagen tilld en 1 augusti. Det är kanske sent men vi räknar med att de flesta svarar tidigare..

Oj, vad mycket det är man ska hinna med... =) Puh!

/Daniels tös

• muminlina

Vi har som sagt många långväga gäster som måste fixa med flyg och övernattning och semester från jobbet så vi har redan nu skickat ut inbjudningarna och har osa datum 6 juni.
    Moloko - vi har precis beställt klänningen nu i helgen så det dröjer väl ca 3 veckor tills vi får den.

• Västkustbrud05

Då våra gäster kommer att komma hem till oss och det ligger en bit från kyrkan så blir de där informerade om att det inte är fest där utan bröllop och de då får köra till kyrkan

• Emmalisa

Gifter mig också 10/9 i Lund.

Hur långt har ni kommit nu tjejer!!??

Har en del småpill kvar som festprogram, dekorationer och val av in-och utgångsmusik.

Daniels brud: Har du gått och fått en provuppsättning? Gör det annars, så fort som möjligt så att du får ett hum om hur du vill det!

/Emmalisa (även jag Daniels brud och Karlskronabo )

• jubo

Mmm, vi oxå den 10. Klänningen blev klar först redan i April. Likaså lokal, ett underbart ställe norr om Stockholm.
    Vi ksa ha vigsel vid en liten sjö och festen i en lada. Precis som jag alltid velat. Som krydda på moset får alla gäster åka remmalag till platsen, eftersom man inte får åka in med bil om det inte gäller transporter. Själv kommer jag och min tärna att komma med Princessvagn dragen av en nordsvensk. Maten, ja det blir catering med buffe från jordens alla hörn. Musik, lite extra roligt, min kollega spelar i ett "källar"-band, vi va och lyssnade på dem och dem var helt otroligt bra. Dem kommer spela sin egen musik och något önskemål från oss.
    Nu är det bara finslipningen kvar, bordsplacering, ev. gåvor etc. Dessutom har jag ingen aning om vad min Underbaring har hittat på efter bröllopet, vad gäller resa, hotell eller dylikt. Det får jag reda på då. Lite läskigt men samtidigt urhäftigt att inget vet!!

Hoppas det går bra för er alla med planeringen!!

Kram
    10-september jubo

• Lollo13

Jag är också en 10 september brud... Nu börjar det pirra i magen och jag börjar känna mig stressad över allt jag inte tänkt på att jag ska ha på bröllopet! Hjälp vad tiden går fort!!!

• samebrud

En till 10 september brud! Tycker att dagen D närmar sig med STORMSTEG! Min sinnesstämning pendlar mellan skräckblandad förtjusning och hoppfull förväntan...

Kämpar med bordsplacering och festprogram.
    Har ännu inte fått träffa prästen så något vigselprogram är ännu inte aktuellt.
    Solist i kyrkan är klar.
    Fotograf bokad.
    Till veckan ska jag träffa tjejen som ska göra iordning smink och hår.
    Klänningen är i princip helt klar och den är sååååå otroligt vacker! (Har ritat den själv och min kusins fru har sytt den)
    Brudgummens kläder är snart färdiga.
    Ringarna ska beställas på måndag.
    Orkester är bokad.
    Restaurangen är bokad och menyn är klar (förutom tårtan...)

Vad mer? Säkert har jag missat att skriva en hel del... Det är ju så många "småsaker" som ska fixas och trixas...

Hur går det för er andra?

Jag vill också i samband med detta önska er alla brudar, såväl 10 septembrare och alla andra, ett stort LYCKA TILL!!!

Och till er som redan blivit fru, GRATTIS!

Svar på tråden brud 10 sept