Aberela
Är det någon som använt Aberela?
Jag skulel gärna höra lite om effekter och bieffekter =)
( det är ett aknemedel alltså )
MVH SARA
Är det någon som använt Aberela?
Jag skulel gärna höra lite om effekter och bieffekter =)
( det är ett aknemedel alltså )
MVH SARA
Jag har använt de fast då åt jag tetracyklin samtidigt och de funkade bra, de enda var att jag blev torr i ansiktet.
Men man ska akta sig för att vistas i solljus när man använder den och sen tunnar den ut huden.
lycka till !!
// Blåklinten
tack! då kommer följdfrågor...vad tvättade du ansiktet med, vad/hur smördjde du in ansiktet med vanlig kräm , använde du smink och vad är tetracyklin?
*fniss* Många frågor :P
Jag har haft den för länge sen men kan inte längre skilja på effekterna av alla olika medel jag hade. Ett tips bara är att många aknemedel är rätt uttorkande och man behöver tillföra huden fukt. Jag hade torr hy och akne och höll på att förstöra huden helt med alla starka uttorkande medel jag fick - både med och utan recept. Även om huden producerar för mycket fett så kan det bero på att den får för lite fukt och försöker kompensera detta med att producera mer fett. Så en bra och fettfri fuktkräm är mitt tips!
PS jag använde apotekets Essex Lotion också i ansiktet - först fick jag den utskriven på recept med någon tillsats i och sen köpte jag vanlig på apoteket.
tack! Du har inte nått bra tips på nån fuktkräm?
hehehehe så går det när man är för snabb :P
använde du smink samtidigt?
Jag använde både tvåloch ansiktskräm från aco (ansiktkrän utan fett)
Tetracyklin är en tablett mot akne, den är receptbelagd.
Länge använde jag rätt mycket smink och försökte dölja min dåliga hy, men det gjorde nog också saken värre. Jag fick dock rådet att sluta då det riskerade att förvärra saken (utom när man vistas i dålig luft som t ex rökiga miljöer, då kan bra underlagssmink skydda huden). Dessutom såg det nog oftast rätt grisigt & äckligt ut att sminka över eländet...
Så sen tog det bra länge innan jag alls använde smink igen - är fortfarande sparsam med underlag av olika slag, men har bytt ansiktskräm sen ett antal år iallafall.
ah okej... tack så jätte mycket för svaren flickor =)
Nu har jag lite mer kött på benen!
anne på grönkulla
blev hyn bra efter det?
Jag fick så småningom roaccutan (starkt - se andra trådar idag om det! - ska endast skrivas ut av en seriös läkare som kollar upp en under behandlingen) och ordentlig fuktkräm utskriven och sen har min hy varit jättebra - detta i säkert åtta år nu. Nu på sistone har den blivit lite sämre igen men jag tror det beror på att jag nyss bytt klimat.