• brud2006

Stående A4 vikt på mitten...

Är det någon som vet var man kan köpa kuvert till stående A4 som man har vikt på mitten? Inbjudan blir då alltså avlångt....

Någon kanske till och med vet vad den storleken på kuvert heter? Här där jag bor finns det inga såna kuvert. verkar vara en konstig storlek..

Så vet ni nånstans på nätet där man kan skicka efter såna vita, så skulle jag bli kanonglad =)

• Svar på tråden Stående A4 vikt på mitten...
  • johandra

Jag har faktiskt ingen aning om var det kan finnas, om det ens finns, kan inte minnas att jag sett det nånsin. Jag hade oxå problem med hur vi skulle göra vår inbjudan men det slutade med att vi vek vårt papper på andra hållet. Från höger o sen från vänster så sidorna lappade över varandra. Sen satte vi ihop dem med lack och vips så hade vi både inbjudan och kuvert i ett:D Tänkte att det kanske kunder vara ett alternativ om du inte lyckas hitta nåt kuvert..

Mycket billigare och riktigt snyggt blev det!

Lycka till iaf i jakten på kuvert

• lij

Vet inte vad formatet på sådana kuvert heter, men finns gör det. Det bästa stället att kolla är nig en välsorterad pappersaffär. Storleken på ett A4 som är vikt så är i alla fall 297x105mm om det kan hjälpa till.

• lij

Nu har jag kollat lite och det finns några format som skulle kunna passa.

Svenskt papper har formaten CE64(114x310mm) och C64M(114x318mm) och Papyrus har det namnlösa formatet 120x312mm. Men det är inte alla deras kuvert som finns i dessa format.

• brud2006

lij: tack hjälpen, jag får ta och kontakta dem och se ifall man kan köpa kuverten direkt av dem. För de bokhandlar och pappersaffärer vi har här, har inte dessa format..

Tack i alla fall =)

• Glädje

Vi köpte stående till vikt A4 på Svenskt Papper som vi hade till vår inbjudan.

Svar på tråden Stående A4 vikt på mitten...