• quece

    En till här...

    Här är en till från Blekinge.. Vi bor i Sölvesborg. Vi ska gifta oss i juli 2006.

  • Svar på tråden En till här...
  • Annica_B

    Hej! Svara i samma tråd för att "vara med" i diskussionen. *tipsar*
    Kul! vi ska gifta oss samma sommar.... Har ni börjat planera än? Jag är i full gång, min m2b är inte fullt lika planeringsgalen. Ännu iaf.

    //Annica

  • tattooz

    hej,vi ska oxå gifta oss 5 aug 2006, så långt i planeringen har vi inte kommit . Det är mest jag som har ideer och precis som din är min m2b inte så entusiastisk,, jo till att vi ska giftas men han tycker att det ger sig sen. Typiskt män, va. Det enda vi är överens om är datumet och kyrkan. Vi bor 2 mil söder om kalmar, nära havet och min dröm är att hålla festen på stranden. Hemma i trädgården är uteslutet- vi har ganska liten tomt. Har varit inne på alla möjliga sidor om bröllop, lokaler i vår närhet catering osv. Och inte tala om klänningen, jösses såg en underbar på nixas sida, tänkte rusa dit(vår lokala singoalla) för att prova. Det bästa är nog att man inte förhastar sig.
    Vad har du hunnit med för planering?
    Mvh Tattooz

  • Annica_B

    tattooz:
    Ja, det här med bröllop är nog en "tjejgrej" helt klart! Fast... min m2b är mer intresserad än vad han vill erkänna. Börjar vi (jag) prata om det har han massor med idéer och önskemål.
    Att jag sen tar tag i allt och planerar mer konkret får man väl ta. Det är dock över ett år kvar...jag kan inte vänta mig att han vill börja härja redan!

    Jag har bokat kyrka, önskat präst, bokat herrgård till festen, bokat liveband, bokat frisören, bokat fotograf, bokat delar av musik till kyrkan, bokat stråkkvartett till festen... dessutom samlar jag all möjlig info i en pärm och skriver upp bra kom-ihåg-saker i en bok (som faktiskt min m2b skaffat ) Ja just det, vi har gjort en preliminär gästlista och gjort upp en budget för att veta hur mycket vi behöver spara.

    Klänning har jag hittat en underbar modell! Min mamma ska sy, är det tänkt. Men vi kommer inte att köpa tyg och mönster än på ett tag, man vet ju aldrig hur man kommer att se ut. Förhoppningsvis 15kg lättare, men det kan man ju inte räkna iskallt med!

  • tattooz

    ursäkta sent svar, ojjoj så långt du har kommit i din planering. Jag har mest letat efter bra alternativ till lokal, mat osv men ännu inte bokat något. Har hört att kyrkan kan man inte boka här förän i början av nästa år, vi ska ju ha till aug. 2006. Men det skulle vara skönt att ha allt gjort redan.
    Jag har oxå planer på att gå ner precis de 15kg som sitter efter mina bäbisar, så klänning vågar jag inte heller köpa ännu. Har börjat gå ner nu oc det går ner stadigt med ca 0,5 kg i veckan. jag kör med vv points plus hemma. Det är att rekommendera. Eftersom den håller koll på allt, så man kan inte fuska med sig själv.
    Hur gör du?
    Soliga hälsningar T

  • Annica_B

    tattooz:
    Du tycker att DU svarar sent... *ler urskuldrande* Sorry!

    Vad duktig du är som redan tagit tag i "bröllops-matchvikten"!! *tummen upp* Jag har inga bebisar att skylla på, bara mig själv! Men jag försöker också hålla mig inom pointsen hemma. Jag har varit med i VV några gånger, men känner att jag nog fixar det själv. Kunskapen har jag ju, så det är motivationen det hänger på...

    Kyrkan har jag bokat som sagt (Amiralitetskyrkan i Karlskrona), men de ville att jag ringer i januari för att bekräfta. De skrev upp våra uppgifter på ett lösblad längst bak i årets bok så länge...
    Vilken kyrka ska ni gifta er i?
    //Annica

  • tattooz

    Vi har tänkt att gifta oss i hagby kyrka, vi bor intill o ser den dagligen!! Längtar... Tänkte gå ta lita fina kort från alla vinklar så man har lita sommarkort. DEt är en 1100 tals kyrka rund vit och eftersom det är runt så sitter gästerna i en båge runt altaret, vi hade vår pojkes dop där förra sommaren. Det blev jättefint.
    Fetslokalen är ännu inte bestämd, eftersom vi pendlar mellan att bjuda familj o närmaste ca25 pers. eller hela tjocka släkten plus alla vänner ca 70 pers. vi har lite olika syn på det här min m2b o jag, som sagt vi har tid på oss!
    Hur ska ni arrangera festen?

  • Annica_B

    Vi bjuder ca 50 gäster, är det tänkt. De flesta släktingarna och de närmaste vännerna. Men sen vet man ju inte hur det blir när det närmar sig... Det kan ju hända saker så det blir fler eller färre. Det är ju tyvärr en kostnadsfråga, annars hade vi lätt kunnat bjuda det dubbla.
    Festen firar vi på Bubbetorps Gård som är en helt underbar herrgård utanför Karlskrona. Vi kommer antagligen att ha buffé, billigare och lättsammare än sittande trerätters. Sen struntar vi i efterrätt och nöjer oss med tårtan.
    Fördrink och jordgubbar(eller ev snittar) intas på den stora terassen som vätter mot en underbar liten fors... Där kommer vi att ha en stråkkvartett som spelar för gästerna innan/undertiden vi anländer.

    På Bubbetorps Gård har vi tillgång till hela huset plus omgivande mark hela helgen, från fredag lunch till tidigt på måndag morgon. Därför kommer vi förmodligen att passa på att bjuda in gästerna till brunch dagen efter bröllopet för lite eftersnack och ev presentöppning. Vi kommer att önska oss bröllopsresan, men man vet ju aldrig om det blir några presenter också...

    Typ så långt är det bestämt. Det är ju trots allt över ett år kvar... Men det är ju så fantastiskt roligt att planera för sånt här!!

  • jenfa

    Hej!
    En fd. Blekingebrud här...jag å min m2b bor i Göteborg, men har tänkt att gifta oss i Karlskrona...bröllopet är tänkt att bli av i augusti nästa år,(om budget tillåter) Min m2b friade för tre veckor sedan så allt är väldigt nytt å spännande..:)

  • Annica_B

    jenfa: Hej! Åh vad härligt!

    Då gifter vi oss troligen samma månad! Bara spara på ni... Det går om man bara vill! (och anpassar sig efter budgeten... )

  • jenfa

    Annica_B: Åh vad kul...då e vi på samma "plan". Fast du kanske ha kommit lite längre än jag?!...har precis börjat kolla runt och samla info.
    Förresten, måste bara kolla...e du från Karlskrona? Tror jag känner dig lite...:=) Heter du börjesson i efternamn? Jennifer Landquist heter jag å har bott i Hässlegården! Någon polett som trillar ner...?!:)

Svar på tråden En till här...