• JuniSara

Göra egna servettringar av pärlor

Hej!

Jo, jag är lite "pysslig" av mig och skulle gärna vilja göra egna servettringar av pärlor.

Men nu är frågan, hur 17 ska man göra då? Är det någon som gjort servettringar själva? Har ni några bilder?
    Har någon förslag på hur man kan gå till väga? Websidor?

• Svar på tråden Göra egna servettringar av pärlor
  • Förvirrad brud

Hej
    Vi har gjort våra servettringar själv. De "innehåller" pärlor men inte enbart som ni vill ha. Om jag förstår dig rätt. Vi har trätt på vinröda pärlor med olika mellan rum på guldståltråd. För att pärlar ska sitta fast har vi trätt i den två gånger. Hänger du med i min förklaring.
    Hoppas detta hjälper dig....

• pickelina

Jag håller på att göra servettringar (har gjort 19,5 av 99...).

Jag viker ståltråden dubbelt och sedan trär jag på en pärla och därefter tvinnar jag ståltråden ett par varv innan jag trär på en eller två pärlor till och så fortsätter jag så! Jag har valt pärlor i olika storlekar i bröllopets färger.

Jag är jättenöjd men det tar väldans lång tid!!! Tur att jag inte ska sy mina egna servetter oxå för det hade jag nog inte orkat. Hoppas du förstod beskrivningen och lycka till!

• Jema

Jag har också gjort egna servettringar med pärlor.

Jag gjorde så att jag tog en bit ståltråd och tädde på lite olika pärlor på ungefär halva ståltråden.
    Sedan använde jag mig av ett klister, typ SuperAttack, och satt en liten "dutt" på de två pärloran längst ut.
    Det syntes INTE att där var något klister.
    Efter det tvinnade jag ihop ändarna men hjälp av en avbitartång tryckte jag sedan ihop det tvinnade så det knappt syntes.

Ska se om jag kan fixa en bild.

Jema

• Kirsto

Jag tycker att det är kalasfint med ståltråd med pärlor på, men vill man BARA ha pärlor antar jag att det borde gå att trä pärlorna på elastisk genomskinlig tråd (finns på panduro) och sedan knyta ihop. Viktigt att storleken blir bra bara.

• Maya K

Jag gjorde en dörrkrans till jul av ståltråd och vita pärlor.. den kan jag ha fortfarande på dörren då den är silver färgad och vit

• JuniSara

Jema: vore jätteskoj om du kunde fixa fram en bild!

Men hur går man till väga om man vill ha en servettring som kanske är 4 rader bred? Måste ju byta varv och dona då, eller hur funkar det? Något förslag?

• Kirsto

Gör en spiral av ståltråd, så många varv som du vill ha.

Svar på tråden Göra egna servettringar av pärlor