Vad skönt att höra att Mac är så bra. Har tänkt att beställa en brudsminkning hos Mac. Men vet inte om brudmakeupen blir bättre än om jag går en sminklektion hos dem och sminkar mig själv.
Makeupartisten hos Mac i Göteborg tyckte det blev billigare för mig om jag beställde en brudmakeup istället för en vanlig sminklektion. Hon menade att hon har ju allt smink man kan tänkas behöva för en kväll och skulle jag köpa allt skulle det kosta långt utöver de produkter som man får för 400 kr.vid en sminklektion.
Men vad händer om jag vill fylla på med puder, läppstift under kvällen? Står jag då utan om jag betalt för en brudmakeup? Tar jag en sminklektion får jag lite produkter på köpet samt lär jag mig att sminka mig själv. Men å andra sidan kan det bli dyrt att inhandla allt smink och resultatet kan trots allt bli fult.
Lär man sig verkligen att sminka sig snyggt under en sminklektion hos Mac? Vågar man sminka sig själv inför bröllopet?
Jag sminkar mig vanligtvis med mascara, ögonbrynspenna, foundation, transparant läppglans och rouge så helt ovan är jag egentligen inte. Men ögonskuggor, eyeliner, läppstift är jag sämre på. Däremot är jag väldigt petig med hur sminket ser ut på mig så en sminklektion kanske trots allt är bättre. Usch vad svårt.
Vad tycker ni? Sminklektion hos Mac i Göteborg eller en brudmakeup hos Mac i Göteborg?