• wera

Mac produkter

Någon som har erfarenhet av Mac produkter.
    De har sminklektioner för 400 kr och då får man produkter för samma summa i Göteborg. Någon som har testat? Make up stor tar ju 500 och ligger två meter bredvid i Nordstan. Är det någon skillnad mellan märkena?

• Svar på tråden Mac produkter
  • rubygirl

MAC har suveräna produkter med riktigt bra kvalitet. MUS produkter är helt okej också, men håller inte riktigt samma kvalitet. Å andra sidan har de lägre priser så du får nog fler produkter för pengarna.

Har blivit sminkad hos både MAC och MUS (i Sthlm) ? två gånger hos varje, till och med ? och jag tycker att MAC:s makeupartister är helt klart proffsigare och mindre benägna att vräka på alla produkter de har.

• Fru My

Japp, Mac har suveräna produkter med jättebra kvalitet. Jag håller helt med rubygirl.
    Jag har blivit sminkad hos tjejerna i Göteborg på Mac och jag tycker att de är jätteduktiga.

• wera

Vad skönt att höra att Mac är så bra. Har tänkt att beställa en brudsminkning hos Mac. Men vet inte om brudmakeupen blir bättre än om jag går en sminklektion hos dem och sminkar mig själv.

Makeupartisten hos Mac i Göteborg tyckte det blev billigare för mig om jag beställde en brudmakeup istället för en vanlig sminklektion. Hon menade att hon har ju allt smink man kan tänkas behöva för en kväll och skulle jag köpa allt skulle det kosta långt utöver de produkter som man får för 400 kr.vid en sminklektion.

Men vad händer om jag vill fylla på med puder, läppstift under kvällen? Står jag då utan om jag betalt för en brudmakeup? Tar jag en sminklektion får jag lite produkter på köpet samt lär jag mig att sminka mig själv. Men å andra sidan kan det bli dyrt att inhandla allt smink och resultatet kan trots allt bli fult.

Lär man sig verkligen att sminka sig snyggt under en sminklektion hos Mac? Vågar man sminka sig själv inför bröllopet?
    Jag sminkar mig vanligtvis med mascara, ögonbrynspenna, foundation, transparant läppglans och rouge så helt ovan är jag egentligen inte. Men ögonskuggor, eyeliner, läppstift är jag sämre på. Däremot är jag väldigt petig med hur sminket ser ut på mig så en sminklektion kanske trots allt är bättre. Usch vad svårt.

Vad tycker ni? Sminklektion hos Mac i Göteborg eller en brudmakeup hos Mac i Göteborg?

• Mona K

Jag har kanske inte så mycket att tillägga mer än att jag är tokig i deras läppstift såå snygga!!

• Drömma

Det jag köpt från MAC har varit bra! Gillar MUS också men kan nog hålla med om att i alla fall Macs ögonskuggor sitter bättre. Har svårt att hitta bra ögonskuggor, har kört mkt med Lancome men är inte riktigt nöjd hur de sitter kvar...

• Magga

Jag ska ta en lektion hos Mac i Göteborg! Själv känner jag att jag hellre sminkar mig själv på bröllopsdagen. Inte för att jag är så duktig, men jag kommer åtminstone inte att se alltför annorlunda ut än jag gör i vanliga fall... Jag skulle nog ha svårt att våga bli sminkad av nån jag inte känner, jag har sett flera brudar som förvisso varit fina, men som man knappt har känt igen...

• rubygirl

Jag skulle nog välja brudsminkningen framför sminklektionen. Sminklektioner är bra för att lära sig grundtekniker, men att lägga en naturlig makeup som ska hålla en hel dag men är en riktig konst och inget man lär sig på en timme.

När man är nervös är det dessutom lätt att man tar lite mer smink än vad man behöver bara för att känna sig säker - och du vill inte behöva börja om från början för att rouget blev lite väl mycket.

Du kan säkert be om en liten provburk med löst puder som du bättrar på sminket med under dagen/kvällen. Och läppstift är ju ingen jättekostnad. Resten ska nog hålla om de har gjort ett bra jobb.

Men det beror ju på vilka ambitioner du har och hur mycket smink som behövs. Har du jättefin hy så kanske du ändå inte behöver så mycket smink, och då är det kanske mer prisvärt att sminka dig själv.

Tips: lägg några tops(ar? vad heter tops i plural?) som är indränkta i lite sminkborttagningsmedel i en liten plastpåse. Då kan du enkelt ta bort enstaka mascarafläckar utan att förstöra det övriga sminket om du skulle råka fälla väl många tårar.

• Cammen

Jag har ganska nyligen köpt en eyeliner från MAC, och en mascara.Båda skulle vara vattenfasta.Men det är dom inte riktigt...Det blir svart under ögonen ganska fort, fast inte lika mycket som med annat smink. Sen så brukar jag ha det problemet, sminkar mig inte mycket men blir alltid svart under ögonen.Som att allt rinner av mig. Så det kanske inte är fel på MAC Ville bara dela med mig ändå.

• wera

Jag har enligt folk fin hy, inga finnar eller flottig hud ej heller torr hy. Har haft riktigt torr hy, men det har fixat till sig med hjälp av kost och Lumenes produkter samt helt vanlig olivolja.

Har bestämt mig för att ta en sminklektion och blir resultatet bra och verkar lätt att göra själv så testar jag hemma. Men verkar det för komplicerat och dessutom dyrt beställer jag en brudsminkning. Att betala 400kr extra för en extra sminkning är ju trots allt en liten summa när man talar om bröllop.

Tack för topstipset! Det skall jag se till att ha med mig i handväskan.

Svar på tråden Mac produkter