• dala82

    Möhippa i Uppsala

    Hej!
    Jag skulle behöva ha lite tips inför en möhippa vi ska ordna för en kompis i sommar! Vad kan vi hitta på, någon som har något bra förslag? Alla tips välkomnas varmt! :)

  • Svar på tråden Möhippa i Uppsala
  • mli_b

    Jag har varit på femkamp på Fyrishov, det var hur kul som helst. Grenarna är: biljard, minigolf, snoker, bowling och dart. Det gör absolut ingenting om man inte är bra på grenarna innan. När vi var där var det en man som visade och gav tips på hur man ska göra för att lyckas.

    Nackdel är att det är väldigt svårt att få tid och om man inte är så många är det ganska dyrt. Jag tror att det kostade 900:-/timme och man behöver vara där 1 1/2-2 timmar. Är man många och delar kostnaden blir det inte så farligt mycket pengar.

  • mli_b

    Det beror lite på vad man är intresserad av också: höghöjdsbanen i (vad stället nu heter), hyr kajaker och paddla en dag...

    När jag hippades åkte vi ner till Stockholm och gick på Gröna Lund hela eftermiddagen och kvällen.

  • mli_b

    Det är vansinnigt roligt att gå på äventyrsbadet (Fyrishov) tillsammans med vuxna kompisar och kanske fortsätta inne på relaxen?

  • mañana

    Gocart är kul.
    Å gå på Fyrishovs relax efteråt. Ta med skumpa. Bjud bruden på massage eller ansiktsbehandling.
    Var en möhippa när jag var där en gång. Bruden hade en liten tiara på sig i bubbelpolen.

  • dala82

    Tack Mañana! :)
    Vi måste verkligen börja bestämma det här snart!

  • mli_b

    Lasergame är lite oväntat (betydligt vanligare på svensexor än möhippor) och jättekul.

  • dala82

    Det blir förresten två möhippor i sommar. Den ena blir vi bara fyra på, med bruden. Den andra vet jag inte ännu, men fler iallfall! Lasergame vore kanske ngt, det är ju superkul!

  • Ananas

    Det finns ett gokartcenter också där man kan ha femkamp med såna där stora dräkter och boxhandskar och sånt.

  • blivande fru J

    Höghöjdsbanan finns väl i Alnäs tror jag. de har också en samarbetsbana som vi provade i högstadiet, faktiskt väldigt, väldigt roligt fast den var på lägre höjd.

    mli_b: vad är snoker? jag känner igen det men kommer inte på varifrån

Svar på tråden Möhippa i Uppsala