• halstabletten

Hur mycket kostar annonsering?

Alltså om man vill annonsera i tidningen att man gift sig? (på ett ungefär)

• Svar på tråden Hur mycket kostar annonsering?
  • AndreaM

Alltså med bild eller bara text?
    Vi betalade 520kr för 4 raders text i Svenska Dagbladet när vi förlovade oss.

• Ladykaw

Det beror nog helt på vilken tidning. Här på Gotland är det gratis.

• Ananas

Det är väldigt olika beroende på hur stor tidningen är. DN är betydligt dyrare än en liten lokalblaska i Knäckebröhult.
    Om man ska ha foto med kostar det ju naturligtvis mer och om det är en stor annons. Du får nog enklast ringa och kolla med de tidningar du vill använda dig av. Det kan vara lite meckigt att hitta rätt uppgifter på hemsidorna.

Prisexempel
    Sydsvenskan
    Bröllopsfoto 34x68 mm 450:- Sv/v 550:- färg
    70x 68 mm 900:- sv/v 1000:- färg
    70x138 mm 1700:- färg 1275:- stjärnpris (antar att det är något medlemskort)
    106x138 mm 1900:- färg 1425:- stjärnpris

Blekinge läns tidning
    38x88 350:-
    80x88 500:-
    80x133 600:-

som du ser skiljer det ganska mycket beroende på hur stor tidningen är. Om man är prenumerant så finns det ofta erbjudanden att ta del av så kolla om dina föräldrar t.ex. prenumerar och de kan "sätta in" annonsen.

• Tessius

Jag jobbar på Sydsvenskan och har gratis annonser där men jag har aldrig tänkt tanken på att sätta in en bröllopsbild på oss! Kanske kan bero på att alla jag vill ska veta att vi gift oss var med på bröllopet! De har fått vars ett tackkort!

• Kattis72

Tessius: Vi har också alla vi vill på vårt bröllop, men en annons är kul ändå! Tänk tex på alla gamla klasskompisar och andra vänner man kanske inte umgås med i dag... lika ofta och mycket som man gjorde förr.

• Xite

Lokalblaskorna är ofta gratis. Det brukar stå i en liten ruta på familjesidorna vad det är som gäller.

• snartgift

Ska man ha foto i Sydsvenskan är det svindyrt. De har ändrat det nu så man kan inte utnyttja stjärnkortet till det längre. Kasst!

• Ananas

Snartgift

Då var väl mina uppgifter lite för gamla... Fast det plockade jag från deras websida för ca 2-3 månader sen. :(

• blivande fru J

Kollade just upp priser i DN (vet inte var du gifter dig)

Förlovningannons och enkel vigselannons (utan bild) kostar:
    Födda, förlovade, vigda m fl
    Vardagar Pris 4 rader 410:-
    Vardagar Pris extra rad 101:-
    Söndag Pris 4 rader 420:-
    Söndag Pris extra rad 102:-

En bröllopsannons med foto kostar:

Svartvitt Färg*
    endast Stockholm)
    35 x 90 mm 970:- 1 335:-
    72 x 90 mm 1 940:- 2 670:-
    109 x 90 mm 2 910:- 4 010:-
    72 x 180 mm 3 880:- 5 350:-
    109 x 180 mm 5 650:- 7 790:-
    146 x 180 mm 7 550:- 10 400:-

Ganska dyrt, men man gifter sig ju inte så ofta

• blivande fru J

blev lite otydligt men du kan ju kolla DN:s hemsida för tydligare text. Kolla den tidning som är aktuell, de flesta har väl hemsidor?

• snartgift

Ananas När jag var hos fotografen och bokade tid (ca 1 månad sen) så visade hon ett papper från Sydsvenskan de hade fått om de nya reglerna/priserna.

Jag tror att man kan utnyttja stjärnkortet om man bara ska sätta in en "textannons" och inte nåt foto.

• Nikita14

Här i Sundsvall så är det gratis att sätta in bröllopsbilder om man har anknytning hit på ngt sätt :D

• Tessius

Kattis72:

Jag förstår vad du menar men jag känner ändå att jag inte vill annonsera i tidningen! Jag har kontakt med en del från min gamla klass och de andra bryr jag mig faktiskt inte om och bryr mig inte om de inte ser mitt bröllopsfoto i tidningen eller inte! Låter hårt men jag har ett nytt liv nu och sen är det ju ändå inte säkert att nån ser bilden i tidningen ändå, hehe!

• Beachy

Min mamma satte in min brors annons med bild i DN och skulle från början ta den strösta, men tog den näst största. Den var helt enkelt supermaffig. Visst, den är dyr, men tycker man det är viktigt med annons så är den storleken jätteläcker. Det fick också plats mycket text. De hade fem tärnor och lika många marskalkar + två näbbar och alla nämndes med namn.

Bara ett litet tips!

Svar på tråden Hur mycket kostar annonsering?