• Devoted

Frysa tunnbrödsrullar - vilken fyllning?

Tacksam för hjälp, det är fler än jag som undrar:

Vi skall ha två sorters tunnbrödsrullar till brudskålen, en med parmaskinka el dyl och en vegetarisk. Jag vill inte stå och greja med dem dagen innan utan göra i förväg och frysa in, ta upp dem och skära upp i skivor när de är halvfrysta.

Någon som fryst tunnbrödsrullar? Hur blir själva brödet? Vilken mjölkprodukt klarar frysning: 15% cremé fraiche, 10% Kessella?

Tips på fyllning tages tacksamt emot. Jag brukar göra en god med rökt lax och pepparrrot men dessa ingredienser ingår i förrätten och gå därför bort.

• Svar på tråden Frysa tunnbrödsrullar - vilken fyllning?
  • betsy05

jag ska kanske också ha tunnbrödsrullar men tror att brödet komemr att spricka när man fryser det (erfarenhet). Det absolut bästa är om du förbereder gojjan innuti själv en eller 2 dagar innan, och att nån från pesonalen eller kompis brer på fyllningen o skär samma dag, då ser det inte kladdigt ut o smakar färskt.

God fyllning är fetaost blandat med creme fraiche, och kanske lite basilika el oliver o rödlök

• JNY

Jag skulle oxå vilja ha tips på fyllningar..

• Brödrosten

Creme fraiche och finhackade (burk)champinjoner, salt och peppar.

• Kåär

Kyckling och curryröra

Getost, gurka, pinjenötter och honung

Skagen

Köttbullsbitar med rötbetssallad

Renkött, västerbottenost med hackade tomater

• melie

Jag tycker man kan ha tre sorters fyllning.
    En med antingen lax eller skaldjur, en vegetarisk och en med antingen kyckling, skinka eller annat kött.

• Kina, brud 11/6

Vad kan man ha fär vegetarisk, smidig, fyllning?

• Ashley

Gott är creme fraiche, riven ost och rökt lax (ännu godare om man kan gratinera dem lite!)

Vegetarisk kan vara creme fraiche, ost och lite olika goda örtkryddor, t ex. Beror ju på hur matiga man vill att de ska vara kanske... om det ska vara tilltugg eller en del av huvudrätten/buffén.

• Ashley

Glömde att det skulle vara (lite!) sambal olek i rullarna oxå. Ger lite sting åt det hela!

Svar på tråden Frysa tunnbrödsrullar - vilken fyllning?