• KatrinB

Flyg till Miami?

Vi funderar på att åka till Miami i höst och försöker hitta billiga resor (endast flyg, vi sk fixa boende själva).
    Har för mig att jag läste om att det fanns charter med direktflyg till Miami - någon som vet vilka det är som flyger så?
    Några andra tips på hur man kan hitta billiga resor?
    Och ytterligare en fråga: vilka flygbolag tycker ni är extra bra? Har nämligen haft ett par dåliga flygupplevelser över Atlanten, och skulle gärna slippa det igen...

• Svar på tråden Flyg till Miami?
  • Schmack!

Förr flög My Travel Airways till MIA men tror inte att de flyger dit i år. Charter är svårt att få fullt till USA, men du kan ju kolla med de olika byråerna för de har börjat sälja "charter på egen hand".

Jag vet att ex Apollo gör det och att man då flyger reguljärt dit. Kan vara ett bra tips!

Det där med flygbolag är så olika, men om du tänker på turbulens så är det något alla flygbolag råkar ut för, framför allt när man flyger över öppet vatten kan det vara vanligt.

Om det handlar om servicen ombord, ja då varierar det ju från flygbolag till flygbolag, men också mellan deras anställda, även om de kanske har en viss standard på servicenivån. Alla har ju en dålig dag ibland.

Billiga biljetter, kolla på pricerunner eller olika resebyråers hemsida. Det kan variera en hel del. www.amadeus.net fungerar också, där kan du få fram de flighter som går från Sverige eller via till MIA. Lycka till!

Svar på tråden Flyg till Miami?