• fruSolli

jag och mina festlokaler :D

hallojsan

jag har börjat kolla runt men vill kolla på ett par alternativ innan jag bestämmer mig.

jag undrar om någon har varit i den på stornäset på alnön, och isåfall hur får man kontakt med dem? jag ahr sökt på nätet men inte hittat något :-/

har du varit där så säg gärna vad du tycker ;)

• Svar på tråden jag och mina festlokaler :D
  • dubbelbröllop05

Hej!
    Jag har inte varit där så jag vet inte hur lokalen ser ut, men hemsidans adress är
    www.stornaset.com

• Nikita14

Jag har precis pratat med dom, del så har man INTE tillgång till storköket... Utan ett litet kök bara...Den kostar 2000:- + 500:- för porslin + 500:- för städ + 500:- för diskning...

• fruSolli

ohh du som pratat med den! får man ta dit caitring och egen sprit?

• Andrietta

Jag tror absolut att man får ta med sig egen sprit och mat dit. Så var det i allafall när vi var och tittade i somras. Dessvärre tycker jag att lokalen är mörk, dötrist och opersonlig. Vi valde att inte ha våran fest där!

• Nikita14

Man får ha egen mat och sprit vad jag förstod iallafall...Men den vart för avsides för oss..Då vi gifter oss i Selånger och ska åka häst och vagn... Men det var lite synd att vi inte hittade den här innan...Men den var ledig nu på Midsommarafton...

• fruSolli

det känns somd et är svårt att hitta en bra festlockal, kollade på notstället och det enda som såg bra ut där var ett stort kök med bra diskmaskin. det var hur slitet och fultsom hälst! :/

så det känns som man får släppa drömmen och hoppa ner flera pinhål för att få en lokal i sundsvall. känns som det som finns är gammla övergivna skolsalar och seriöst så finns itne min bröllops dröm i en sliten skollokal!
    är det bara jag eller är många lokar rätt så skabbiga?

• Timråbrud

Vi har tittat på vår lokal nu, Silje hemvärnsgård.. Dem höll precis på att renovera golvet och det fanns en scen. Lokalen var helt ok, fast jag kommer att köpa några billiga gardiner från Ikea och sätta upp, det var 4 fönster där i lokalen. Kök fanns också med en massa tallrikar och bestick, men vinglas är man tvungen att fixa själv. Vi tänkte köpa såna där 6 pack för 29 kr på Ikea.
    Lokalen ligger lite lummigt inne bland träden. Och framför huset är det en stor gräsmatta och en flaggstång. 800 kr per dygn tar dem. Den ligger i Lillhällom, Bergsåker, tar ungefär 10 min från Sundsvalls centrum.

Jag kan maila telefonnummer om det är nån som intresserad!

• Norren

En lokal som kanske ingen tännkt på är Logen på Alnö Kyrktun. Där får det plats ca 55 gäster (vi ska vara 58) och man anlitar Café Tunet att stå för mat och servering. Det blir inte dyrare än att hyra egen lokal, och ha catering mat.

Detta är perfekt om man dessutom gifter sig på Alnö.

• Tittan

En annat mysigt ställe är Klingstagården i Klingsta eller Timrå SOKs klubbstuga på Skönviksberget

• Nikita14

Timråbrud

Hur många personer rymmer den lokalen??

Hur går det?? Har ni flyttat ännu eller??

• fruSolli

tittan jag ska gifta mig på alnö så det är lite för långt till dem

• 27Augusti2005

Tittan: Hur många människor rymmer SOK-stugan i Timrå? Nåt du vet?

• mammacatta

frökenEmelie: du har inte funderat på kårens k-märkta Ve? där W6-orden har lämnat sina enooorma kristallkronor i taket å väggmålningar å ja vet inte allt! d ääär så fint! men man måste köpa deras alkohål, men man kan fixa maten själv - de har restaurangkök! 060-612120 har "the kanliet"

helt klart värt en titt!!!! om man för en vägg åt sidan har man en balsal alldeles bredvid, Ve rymmer 80-100 gäster, beroende på hur man sätter borden, valhall rymmer 150+ enkelt...:D

• fruSolli

nä den ahde jag inte tänkt på. har de dyr sprit på fester eller är det studentpris på det? hum då får amn nog fixa en buss från kyrkan till stan..

• Tittan

27Augusti2005
    Timrå SOKs klubbstuga rymmer 70 personer (tror jag). Lokalen är jätte fräsch och det finns porslin och stort kök. Inte är den dyr att hyra heller

Svar på tråden jag och mina festlokaler :D