• Mamita

Hur bleka slingor ?? Mössa / Folie etc ??

Hej.
    har axellångtmörkblont med ljusa slingor gjorda i " "plstpåse" som frisören knöt bakom huvudet".
    Tyvärr så ser det ut som om slingorna börjar ca 1 cm ut från hårbotten = inte fint.

vad är bäst ?
    Gummihätta?
    Plstpåse?
    Folieslingor?
    Eller finns det fler sätt??

Inte så kul att se ut så på bröllopet....

Tacksam för hjälp

Mamita

• Svar på tråden Hur bleka slingor ?? Mössa / Folie etc ??
  • Ashley

Jag har prövat folieslingor och slingor med "hätta". Själv tycker jag bäst om folieslingor, men det är för den randiga effekten det blir, och som jag är ute efter. Alltså lite bredare slingor. Med hätta tycker jag slingorna blir så tunna att de lixom blandar sig med resten av håret och bara ljusar upp (om man som jag gör ljusare slingor i ett mörkbrunt hår). Å andra sidan kommer inte folieslingorna ända in i hårbotten, utan en liten bit ut.

• EhjärtaK = sant

Jag föredrar folieslingor. Det gör mindre ont och jag tycker att färgen kommer närmre hårbotten men framförallt så tycker jag att effekten blir större!

Angående hättslingning så tycker jag bara att det gör fruktansvärt ont samt att slingorna börjar en bit ut på håret. Man vill ju inte ha en "utväxt" redan första dagen .

• halstabletten

Oftast brukar slingning med hätta se bättre ut cirka två-te dagar efter att man gjort dem än vad de gör första dagen. Så har det iaf varit för mig!

Vill du bara bli av med utväxten rekommenderar jag schwarzkopf blonde mousse eller spray...Det funkar jättebra på mörkblont eller ljusbrunt hår- dopck inget att rekommendera för den mörkhårige!

Jag skulle nog inte mixtra med ännu en slingning med hätta så snart efter att du gjort slingor, risken finns att ditt hår kommer att trasa sönder och då blir du bara olycklig!

• Malla77

Folieslingor definitivt. Har provar Olle & Marie och Tony & Guy i Stockholm. Dom är duktiga.

• Texas

Jag tycker också bäst om folieslingning därför att man kan få in mer än en nyans och för att det tydligen är lättare att bestämma exakt vart slingorna kommer att hamna.

• happie

Du kan givetvis slippa utväxt-looken med antingen folie eller hätta. Det gäller bara att frisören är duktig! Om du ska göra folie, be frisören att lägga ända in mot hårbotten. Men som sagt, välj en duktig frisör, kanske inte den billigaste!

• Divina

Ashley: färgar du slingor över ditt mörkbruna hår? Har du möjligtvist ingen bild. Vill också göra det men är osäker på hur det kommer att se ut.

• SYL

jag har provat bade folie o hatta, och som ngn skrev, folie ar battre for ett mer effektfullt resultat medan hatta ger mer naturligt resultat (typ solblekt).

• Ayla29

folie sliter mindre på håret så jag föredrar det.

Svar på tråden Hur bleka slingor ?? Mössa / Folie etc ??