• Nikkis
    Äldre 27 Apr 15:17
    2267 visningar
    5 svar
    5
    2267

    Bra underkläder till bröllopet

    Jag ska ha en bra "push-upig" BH/torselett/korsett som är lite djupare i ryggen, vart hittar man en sån?

  • Svar på tråden Bra underkläder till bröllopet
  • thanis­a
    Äldre 27 Apr 15:52
    #0

    Maidenform har en bh som är djup i ryggen. Den säljs hos twilfit.

    www.maidenform.com/catalog/product.jsp&categoryId=5&wtlCategory=Bridal&parentCategoryId=5

    den tror jag dock inte finns i större än d-kupa så om man har större bröst så har bravissimo en liknande. Den hos bravissimo går dock inte ner lika långt på magen.

    www.bravissimo.com/BRAVISSIMO/ProductDetails.aspx&cid=Lingerie_Bodies+%26+Basques&language=en-GB

    bravissimo tror jag inte man kan köpa i vanliga affärer men de säljer dock via nätet.

    Jag känner inte till Örebros underklädesaffärer, men twilfit finns. Så mitt tips är att gå till dem och se deras utbud och testa lite där. Förhoppningsvis passar något där.

  • Äldre 27 Apr 17:58
    #0

    Jag köpte en korsett på Twilfits brud&fest-erbjudanden förra veckan som var ganska djup i ryggen. Om den är pushuppig nog eller om den finns kvar i affären nära dig, vet jag såklart inte, men det kan vara värt en titt!

  • Nikkis
    Äldre 28 Apr 14:41
    #0

    Tack så mycket för tipsen! Tycker inte den ser ut att ge nå bra stöd bara... Har 75 C, kanske underlättar att veta det Så kom gärna med fler tips

  • thanis­a
    Äldre 28 Apr 15:14
    #0

    Om du vill ha ordentligt stöd så tror jag att den modellen kan vara bra annars så är det en korsett med låg skärning i ryggen som gäller. Det är svårt att hitta så då kan det bli till att få en uppsydd. En tråd där det står bra om korsetter är

    www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m960141.html

    mastermind förklarar bra vad som är en korsett och hur de ska sitta. En torslett ger inte alls samma stöd. Tycker dock du kan testa på twilfit och se vad du tycker om maidenforms lågt skurna bh. Jag har storlek 75E- 75F och jag har haft en axelbandslös bh som är helt underbar från maidenform. Den ger otroligt stöd och inte en tillstymmelse till att kana. Tyvärr tillverkas inte min modell längre men den är 5 år efter jag köpte den fortfarande min absolut bästa bh. Jag var och provade den lågt skurna maidenform hoppades att en d-kupa kunde räcka men tyvärr så gjorde den inte det. I livet är det ett antal skenor som håller in magen.

    Om det kommer behövas låg rygg till min klänning så kommer jag beställa en sådan från bravissimo, just nu har jag 2 korsetter som jag väljer mellan men ingen av dem är lågt skuren i ryggen. Ska på klänningsprovning i morgon så då får jag min dom.

  • Nikkis
    Äldre 29 Apr 02:53
    #0

    Okej, men då ska jag se till att prova en sån, hoppas den finns i Örebro bara =) Lycka till på klänningsprovningen imorgon, hoppas du hittar din drömklänning!

Svar på tråden Bra underkläder till bröllopet