• Vivve

Billig frisör i umeå, BLONDERING!

Finns det några billiga frisörer i umeå där man kan färga håret? alla tar ju runt 8-900, tycker det är alldeles för mycket!
    Vet att hårizont har halva priset på 3dje års eleverna, men dom är fullbokade ett tag framöver! såå, ge mig tips!

• Svar på tråden Billig frisör i umeå, BLONDERING!
  • Varja

Jag brukar gå till Jonas på Wixners frisersalong. Han tog 700:- för att avfärga mitt röda hår, färga med en blond färg (lik min ordinarie hårfärg) och klippa topparna. Nackdelen där är att man inte kan boka tid utan han tar bara på drop in och enbart vardagar... Men bra är han.

• Antonsflicka

Var ligger Wixners salong?

• Varja

Mitt emot länsstyrelsen på Storgatan.

• Varja

Det brann hos dem i höstas så då var det inte direkt så flådigt som hos frisörerna i city. Nu är det ett bra tag sedan jag var där så jag vet inte om de renoverat färdigt än...

• utomhusbröllop

en fantastisk frisör är Wasa-klippet, det är rätt billigt där men blir riktigt riktigt bra

• Modestie

tycker hon klipper så himla mkt på Wasaklippet. Kostar bara runt 250 för klippning, men hon påstår alltid att mitt hår är jätteslitet och tar kanske en decimeter åt gången och jag klipper det typ var 6:e vecka! Tycker också hon är rätt hårdhänt, vilket iofs jag tycker är ganska skönt...men resultattet blir ju bra om än kort...har funderat på att färga där också, för det borde väl vara lika billigt. Ring och kolla! Klippning kostar alltså runt 250 och många andra salonger tar ju 450 för det nu så hon tar ju nästan halva priset på den fronten iaf.

En annan salong är ju "Attityd", de gjorde reklam för billig treårselev, kanske kan vara värt att kolla de har nog ej lika hårt tryck som Hårizont. Allra billigast är nog Dragonskolan, du vet, där frisörena utbildar sig, de gör elevbehandlingar. En vän till mig klippte sig där för 60 kr!

• Feline

På Teg, den ligger åt samma håll som volvo men bara en kort bit från cykelbron som går över älven, har du en salong som heter Frisyrateljen som är riktigt billig, klippning kostar 240 och färgning är jag lite mer osäker på eftersom det beror på längd och så men runt 600 kan jag tänka mig att det kan kosta men ring och kolla dom är jätteduktiga där och jag har aldrig haft problem med att dom tagit för mycket på topparna iaf!

Svar på tråden Billig frisör i umeå, BLONDERING!