• Stöcke

Bra hotell i helsingborg?

Hej !
    Jag sitter just nu i Umeå och planerar en liten resa ner till Helsingborg. Vi är några kompisar som tänker åka över till Danmark och shoppa och så. Har ni något hotell som ni kan rekommendera? Ska ligga rätt centralt.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bra hotell i helsingborg?
  • bröllopsdags

När jag bokade in de högsta cheferna runt om i världen från det företaget jag jobbade på ville de alltid bo på hotel linnea, www.hotell-linnea.se/
    Det ligger mitt över tågstation och färjeläget.
    Dom gillade det för att det var så litet och personligt.

Jag har inte varit inne i rummen själva men dom var alltid nöjda.

• Rystall

Linnea är fint. Sen finns det även ett vandrarhem mitt emot Knutpunkten (tåg -och färjestationen) Helsingborgs Vandrarhem - Helsingborg
    Tel. 042-14 58 50
    Järnvägsg. 39, 25225 HELSINGBORG
    men jag har inga erfarenheter av vandrarhemmet.

• Darling1

Marina Plaza, ligger precis bredvid knutpunkten och färjorna! Jättefint hotell!

• Fiafria?

Mollbergs är jättefint! Ligger mitt i stan och har en fantastisk frukost!

• Stöcke

tackar för alla tips. Kom gärna med fler.

• deselby

Det finns bara ett och det är Mollbergs!! Jag har bott på många hotell där och det är det bästa. Gammeldags i stilen. Marina Plaza tillhör samma kedja, men är modernt och opersonligt, fast endel gillar ju den stilen.

• bröllopsdags

Grand Hotel har ju annars renoverat sin frukostmatsal och bar och verkar satsa lite på designen, rummen är säkert fina då också.

• Hemax

Ooops jag var ju inte klar...

"Turapaket
    Varför inte kombinera ert besök i Helsingborg med en tripp till Danmark? I vårt populära Turapaket ingår en tur- & returbiljett till Helsingör, öl och smörgås på båten, övernattning i dubbelrum samt läcker frukostbuffé.

Pris fr 490:-/pers och natt

Vill ni komplettera paketet med en 2-rätters middag med kaffe kan ni välja att äta i vackra Mollbergs matsal, på Elite Hotel Marina Plazas Restaurant AQUA eller Thai Corner (thailändskt).

Turapaket med middag från 695:-
    Pris per person och natt i dubbelrum inkl. moms.
    Enkelrumstillägg: 200:-

Erbjudandet gäller fredag eller lördag natt fr.o.m 6/3 2005 samt alla dagar 17/6-14/8 2005."

Från deras hemsida elite.se

Trevlig resa!

• deselby

Min kollega vägrade bo på Radisson SAS för det finns ett spöke i ett rum. Ja, om man tror på spöken, förstås. Jag tyckte ärligt talat inte att rummen var något speciellt, men spöken skrämmer mig inte...

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Bra hotell i helsingborg?