• emm_smile

Kan Diane förvärra finnig hy?

Hejsan svejsan! Här kommer jag igen och har en fråga angående lite finnig hy. Ni som tycker jag är jobbig med alla dessa frågor får helt enkelt ignorera lilla mig. *ler*. Men ni som trots allt kan svara på min fråga får mer än gärna göra det. Här kommer då min fråga:

Kan man bli värre i hyn när man börjar med p-pillret Diane?

Jag skulle inte orka det. Detta är mitt sista alternativ till en slät hy och då vill jag inte börja med att få en finnchock de första månaderna. Så snälla ni som vet, svara på min fråga...

Trevlig helg på er!

• Svar på tråden Kan Diane förvärra finnig hy?
  • spetsen

emm: Jag provade Diane i ca ett halvår. Det hjälpte inte mig speciellt mycket. Men jag vet vissa som blivit helt bra, men det tar ofta flera månader innan man ser en förbättring. Läkaren sa att jag skulle äta dem i minst tre månader innan jag slutade (om de inte hjälpte).
    Ang. din fråga: Det blev lite bättre redan från början för mig, ingen finnchock alltså!
    /Carolina

• emm_smile

Hej. Vad synd att de inte hjälpte för dig. Det är visst väldigt individuellt vad som fungerar mot dessa invaderade små jäklarna. Jag är villig att testa iallafall. Vad skönt att det inte blir en finnchock som hos vissa andra behandlingar jag provat. Fast med min vanliga otur lär väl jag se ut som stjärnornas krig i nyllet.

• spetsen

Har du provat roaccutan?
    I såfall, hjälpte det inte dig? Det sägs ju vara det mest effektiva.

/C

• emm_smile

Jag har nog inte tillräcklig svår akne för att få äta det. Har kanske "bara" mellan 7 och 10 små kring käkbenet. Men är det så att Diane inte hjälper så får jag kanske överväga det. Har du ätit dom?

• spetsen

emm: Nix. Jag har en salva som heter Skinoren, den kanske du skulle prova i kombination med Diane? Den är receptbelagd.

• Modestie

emm_smile: har du provat de receptfria medlen på apoteket? De är till för just 5-10 finnar. Jag har mest hormonella besvär, men trodde de grejorna var sk*t så jag provade inte förrän nyligen och sedan dess är de borta. Jag har ett tunt lager Basiron runt käken på natten, då bryter de aldrig ut. Tuben kostar bara nå´n 50-lapp så har du ej testat kanske det kan vara värt att prova? Övervägde också Diane innan jag började med detta, men tycker p-piller är så läskigt, du vet, detta med blodproppar o dyl.

• emm_smile

Modestie: Hej. Ja, jag har testat Basiron och de hjälper väl mottligt. Desvärre så kommer det alltid en ny när jag precis lyckas elimenera en finne. Så i princip har jag alltid dessa kring käkbenet. Jag har helt enkelt fått nog och måste ta till lite tyngre saker. Detta p -piller verkar vara ett bra alternativ för mig eftersom jag alltid får dessa finnar kring mens. Jag upplevde åxå att jag fick mer finnar när jag åt p-pillret trionetta så det är nog hormonfinnar jag lider av.

• spetsen

Skinoren är nog som Basiron fast mer effektivt. Det står 20% på tuben. Basiron är väl 5-10%? En tub kostar ca 100 kr.

• emm_smile

Flyttar upp denna tråd....

• emm_smile

Är det inga fler som har några erfarenheter av detta p-piller. Det är synd att inte sökfunktionen fungerar för då skulle jag kunna söka tidigare inlägg.. Ska till hudkliniken i morgon så jag skulle bli glad om någon ville komma med sina erfarenheter nu innan jag ber att få detta p.piller.

Ha det bra

• Eddan

Jag åt Diane i fyra år och hade under den tiden ganska svåra depressioner. Fick höra att det kudne bero på pillren, men ville inte tro på det eftersom jag desperat behövde något mot PCO. Det hjälpte verkligen mot min acne och mot PCO, men till slut var jag tvungen att sluta med dem för det blev hormonöverslag och jag fick massor av acne och sjukliga PMS-besvär. Det var otrolig skillnad när jag slutade med dem. Nu använder jag örtmediciner som funkar lika bra. Jag har mer acne än med pillren, men det är det värt jämfört med hur det var innan.

• Jen78

Har du provat Yasmin? Be om det annars...

• OktoberBrud 2005

Hej! Hoppas att ditt besök på hudkliniken gick bra!
    När jag började ta Diane blev hyn inte värre, men det tog nästan två månader innan det märktes skillnad.

Svar på tråden Kan Diane förvärra finnig hy?