• rättviksbrud

hår och smink i Rättvik eller Leksand

Jag ska gifta mig i Rättvik i juli och undrar om ni kan hjälpa mig att hitta en frisör och någon som kan sminka mig. Jag kan tänka mig Rättvik, Leksand, Tällberg osv. bara det är någon som är duktig på framförallt håruppsättning. Har ringt till Papiljott i Leksand men de var fullbokade sedan oktober (!) det här datumet. På salong Siv var det en tjej som kunde göra håruppsättningar men hon var bortrest i 1,5 månad...

• Svar på tråden hår och smink i Rättvik eller Leksand
  • emla

Jag fick hår och smink fixat på Studio Mic's i Leksand och blev supernöjd. Dom var verkligen professionella där. Och inte var det lika dyrt som på papiljott och sivs heller.

• rättviksbrud

Tack Emla! Vad kostade det ungefär? Hjälpte de till med klädsel också? Jag funderar på att göra mig i ordning på salong, sedan fotografera och åka till kyrkan eller är man för nervös innan vigseln så man ser helt "stel" ut på bilderna?...

• emla

Har för mig att det kostade 1500-1600 för hår och makeup, men det var ju två år sedan. Det är ju fortfarande inte billigt, men det var i alla fall billigare än prisuppgifterna jag fick från de andra ställena jag frågade på.

Jag tyckte inte att det var dumt att fotas innan vigseln, det blev en liten paus då man fick andas lite och tänka på annat än att vara nervös.

• Suusaan

Precis vad jag hade tänkt att fråga om :)

Jag skall också gifta mig i Rättvik (men först i december) och jag åker alltid till Falun och fixar håret annars, men det är kanske lite långt på bröllopsdagen...

• rättviksbrud

Jag funderade också på att eventuellt åka till Falun men det är ändå en stund att sitta "fullt munderad" mitt i sommaren mellan Rättvik och Falun. Det beror ju på vad man ska ha på sig. Jag ska ha en klänning i sidentaft och anar att det kan vara lite skrynkelkänsligt.

• rättviksbrud

Tack emla för bilderna! Åh, vad fina ni var på bilderna! Frisyren var också jättefin. Det ser ut att ha varit en härlig dag...

• Suusaan

Jättefin bild, emla! Ingick provuppsättning i det du betalade för?

• emla

Inte provuppsättning, men provsminkning när vi träffades ett par dagar innan för att prata om frisyren.

Svar på tråden hår och smink i Rättvik eller Leksand