• Mindjive

13 Augusti-tjejer... vad gör ni?

Hur går det för er tjejer?

Vi skickar ut inbjudningarna i dagarna, kanske lite tidigt... kanske inte. Det är ju trots allt semestertider då...

I överigt allt under tillfällig kontroll... beställt ringar, pratat med prästen, ska provsmaka menyn på måndag.

Fast det finns ju kvar att göra ändå liksom... *s*

• Svar på tråden 13 Augusti-tjejer... vad gör ni?
  • Mysan1974

Halloj!

Jorå här är det full planering tycker jag *skrattar*
    Skickade inbjudningarna slutat på förra veckan och har redan fått en hel del positiva svar
    Vi gifter ju oss borgligt så vi skall inte träffa vigselförrättaren förrän i Juni.
    Maten spånar vi på fortfarande då vi skall ha buffé och göra den själva.
    Klänningen skall jag nog ha klar i morgon ( hoppas jag)
    Har hängt undan två st men kan inte riktigt bestämma mig ( I-lands problem jag vet)
    Ringar skall beställas i veckan som kommer ( vi skall göra egna)
    Resan e bokad och betald.....åker dagen efter vigseln ( 14/8 )

sen är det väl tusen andra saker som skall fixas......*pust*

• Glädje

Vi har redan skickat ut våra inbjudningskort, det gjorde vi i början på april. Vi resonerade också kring att det är semestertider och så har vi en del gäster som reser långt.
    Nu börjar det närma sig....

• Mindjive

Åh, vad roligt att ni redan börjar få in positiva svar... ska bli så himla kul att äntligen få skicka iväg våra alster vi själva suttit med senaste veckan nu.

HA HA! Ja, I-landsproblem är det verkligen... hoppas du kan bestämma dig för en klänning då. Jag har redan köpt klänning... känner mig helnöjd.

Vi har också gjort egna ringar... känns mer personligt så ju.

Vart ska ni resa? Jag vill också jättegärna åka men min blivande vill hellre köpa bil för de pengarna... tuff choise!!

Fortsatt lycka till i alla fall... speciellt med matlagandet! UGH! Skulle inte ha tålamod och mod nog att göra det själv... *s*

• Mysan1974

*ler*

Jag kommer nog att kännam ig mer avslappnad då klänning och ring e färdigt tror jag.
    men som sagt en vecka till så.........hihi

Vi skall faktiskt åka till Bulgarien ( inte mer exotiskt än så )Men ingen av oss har varit där och det va väl vad ekonomin tillät *skrattar*

Ja bil e inge roligt att lägga pengar på tycker jag, men ett nödvändigt ont!!
    Man blir ju lite beroende!!!

Ja det va skönt att få iväg inbjudningarna efter flera dagars klipp och klistra .......haha

Tackar tackar.....jo vi skall kämpa med matlagningen,,,,,,,,,,,,,tur att man har en härligt hjälpsam släkt!!!

Lycka till med allt ni oxå!!!!

Hoppas på en strålande 13 augusti!!!!!!

• Mindjive

Men alltså... Bulgarien är väl inte det sämsta, speciellt som ingen av er varit där. Jag har inte heller några stora krav direkt... bara lite sol och bad och avkoppling liksom!

Japp, hoppas verkligen på en strålande 13:e augusti... såklart att det blir!! *s*

• gisse

Lokal, vigselförättare, fotograf, make och hår bokade. Har hittat ringen skall beställa i juli. Inbjudningarna skickade. Klänningen och min blivandes kläder bokade. Skall kolla på skor och underkläder snart.

• Amris

- Har skickat ut inbjudningar och fått in rätt många svar.
    - köpt klänning
    - hämtade ringen häromdagen (tidigt, men kunde inte hålla mig...)
    - bokat frisör
    - beställt brudbukett
    - betällt flygbiljetter och hotell till bröllopsresan

Det som står näst på litan att göra är väl att bestämma musik till kyrkan, bestämma definitiv mat och göra festprogrammen. Måste oxå kontakta frisör för provuppsättning och ringa prästen för att prata lite.

Kan ni fatta att det inte ens är 4 månader kvar??!!??

• mallan28

Jag ska oxå gifta mig den 13:e augusti. Vi plannerar att skicka ut inbjudningarna om ett par veckor. Kanske lite sent men de flesta vet ju redan om vilket datum de ska boka in i sin kalender.

Mitt nästa steg blir att försöka bestämma mig för en brudbukett.

• maho0822

vi har oxå skickat ut våra inbjudningar i början av april men undrar nu om vi är de enda som inte fått någta svar. Våra föräldrar och min bror ha givetvis tackat ja, men vi har inte hört ngt från någon annan...

• USA Lina

Vi har också skickat ut inbjudningarna redan, i mitten på mars. Men så har vi en del utlandsgäster och långresande gäster i Sverige. Jag ville inte att kompisarna skulle veta innan inbjudan kom så det var, tyckte jag, god tid. Många har redan tackat ja.

Annars är det klart med klänning,skor och slöja. Festlokal och kyrka förstås. Värparet har jag ja, och tärnan också.
    Frisör och fotograf är bokad.
    Ringen är gjord och ligger i byrån.
    Har pratat med floristen om brudbuketten.
    Festprogrammen är halvt klara, mest för att jag tycker att det är så rolig, men det sista får värdparet ta hand om.

Letar förfullt efter transport från kyrkan och någon som kan sjunga i kyrkan.
    Det är mycket som ska ordnas som inte är så lätt när man inte bor i sverige men ska ha bröllopett där.

• Brud25nyköping

Heh! Vad måånga det är som ska gifta sig den 13/8, alla nu: be om solsken! Vi ska gifta oss utomhus. Borlig vigsel. Vi har faktiskt ordning på det mesta, enda som behövs att fixa är musiken, det ska svärmor göra, nästa vecka möte med Catering och konditori, hämta ringarna i juni (vi ska göra egna).. och lite pyssel sedan dagen innnan själva festen. Vi har varit tidigt ute eftersom orkar inte hålla på med sånt på sommaren, då vill man bada och sola! 15/8 åker vi till Egypten Jag börjar också bli nervös, fast det är inget att vara nervös över.. 4 månader går fort!!!

• Brud25nyköping

..och jag är så glaaad! Fem år sedan vägde jag 90 kilo (163 cm lång) och nu väger jag 60 kilo!!! Jag tänkte alltid att jag vill ha storlek 38 när jag gifter mig och klänningen jag köpte är strl 36!! Gissa om man är glad?!? + man är friskare och har bättre självförtroende nu, se framemot att handla underkläder, hih!

Svar på tråden 13 Augusti-tjejer... vad gör ni?