• brud i juni 2005

Vad kostar det att åka till Tyskland?

Är det någon som vet vad det kostar att åka till Tysklandalt. tex Helsingör för att köpa vin o sprit?

Vi funderar på att åka till "Calles" i Burg men vill räkna lite på hur mycket man kan spara...

vad kostar t ex färjorna?

Någon som vet?

• Svar på tråden Vad kostar det att åka till Tyskland?
  • brud i juni 2005

Vad jag fattar så kostar det alltså 795:- (SEK) för båda färjorna!? (var inne på den svenska sidan, är inte så bra på danska...)

Jag förstår inte riktigt det där med "3-timmars-stämpeln" och rabattkupongen som man får...

Har man alltså 3 timmar på sig från att man lämnar Rödby tills man måste lämna Puttgarden (för att man ska kunna utnyttja kupongen på 250:- SEK)?

Behöver man boka biljetten i förväg?

• akl

Hej!

800:- för båda stämmer.

Rabattkupongen funkar som du säger, om du lämnar Puttgarden inom tre timmar från det du lämnade Rödby får du 250 tillbaka (danska kronor, t.om. bättre!). Det gör man direkt på färjan. Jag tror inte att de är kinkiga på tre timmar precis, jag tog färjan 3.40 efter avgången och det funkade.

Biljetter behöver inte bokas i förväg, färjorna är såpass stora så de sväljer många bilar. Det värsta som kan hända är att du missar en avgång och får vänta 40 min (och kanske din bonus), men det kan å andra sidan ta lite längre tid än du tänkt dig att handla.

Ha en bra resa!

• brud 080202

Du behöver ju egentligen inte åka till Burg heller för det är minst lika billigt på Pråmen som ligger precis när du kör av färjan... Dessutom är det billigare att handla vin och sprit på pråmen och kanske någon krona billigare på calles

Om jag skulle rådgiva dej så åk till pråmen bara det är mycket större och har mer utbud på det mesta calles har bara mer sorters Öl.... Dessutom om du stannar på pråmen så har du mer chans att få tillbaka på biljetten...

trevlig resa

• brud i juni 2005

säger du att det är billigare på pråmen???

jag har hört precis tvärt om - att man abslout ska åka till calles för att det är dyrare på pråmen (när jag kollar på nätet på deras sidor ser det oxå ut att vara så)

jag har blivit rekomenderad att gå in i butiken som ligger brevid calles för att köpa whiskey...

• brud 080202

jag tycker att det är billigare och mer utbud dom brukar ju dessutom ha mycket med erbjudanden hela tiden men annars kan man ju åka till båda... Bara ett förslag

• Bebbsen05

Oj, vad billigt det var på "pråmen". Vi köpte vin där till bröllopet. Samma vin som kostar 60 kr/flaska här i Sverige betalade vi 13kr/flaska för!! Och så köpte vi 18 lådor öl. 7 flak cider. En del spritflaskor samt 30-35 flaskor vin och betalade 2900 kronor. Och då hade jag även lagt ner någon godispåse oxå ;)

• brud i juni 2005

jag är jättetacksam för alla förslag!!! jag har aldrig varit där...

vi bestämmer vinen innan vi åker dit - har fårt "expert tips" att det är KWV Roodeberg som man ska köra på som rödvin...

kanske inte är så dumt att kika in på pråmen innan man sticker till calles.. då kan man ju köpa det som man såg var billigare där!

• brud 080202

Hoppas ni får en trevlig resa till tyskland

• mulan

Jag undrar om sortimentet. Kan man se ut ett par viner här i Sverige och räkna med att de finns där nere? Lite vågat att köpa i "blindo". Hur gör ni?

mvh mulan

• brud i juni 2005

jag kollar hemsidorna!

• brud 080202

mulan: Ja det kan man det är ju ett stort utbud men ta inte bara en sort och räkna med att det finns utan ta några stycken och räkna med att något finns iaf... annars kan du gå in på den sidan har inte adressen nu men i em om ingen annan har den

• Bebbsen05

mulan
    Det är nog lite olika. Det vinet vi fick rekomendationer om finns här på bolager och där nere

• soon 2 b married

hej
    vad för vin köpte ni? ska åka ner på söndag och tänkte beställa imorgon så att det bara är att hämta

Svar på tråden Vad kostar det att åka till Tyskland?