• StinaJ

Vigselblankett??????

Idag ringde prästen upp och bokade ett datum vi kunde träffa honom. Kruxet är att min sambo svarade och fick beked om tid och dag men också om att vi skulle ha med oss hindersprövning och vigselblankett. Nu vet inte vi vad en vigselblankett är... Han trodde jag visste så han frågade inte prästen. Någon annan här som vet???? En präst här kanske???

• Svar på tråden Vigselblankett??????
  • Frango

Vigselblanketten och hindersprovningen är på samma papper tror jag

• ciccij

Vi fick tillbaks 2 papper från skattemyndigheten. Det ena var hindersprövning och det andra var nåt papper som prästen skulle fylla i och skicka in. Kanske hette det vigselblankett.
    Annars får ni väl ta med de papper ni har och om det fattas nåt förklarar nog prästen var ni får tag på det så får ni väl lämna det någon dag senare. (menar inte efter vigseln)

• StinaJ

tack så mycket för svaren. kom på att vi fick två papper tillbaka men jag hade inbillat mig att det ena hade med namnändring att göra... men som vanligt har ni helt rätt.. tur att det finns upplysta människor här på BT en annan är ju helt snurrig... börjar ju dra ihop sig nu! *görglad*

Svar på tråden Vigselblankett??????