Det finns mycket att hitta vad gäller skönhetsprodukter i Turkiet, men det beror såklart på var man letar. På marknaderna kan man t.ex. hitta otroligt billig handgjord olivtvål, lagerbladstvål, tvättsvampar, vanliga tvålar, handdukar, badrockar och liknande produkter. Det mesta brukar finnas eller gå att ordna fram.
Det finns särskilda affärer där de blandar till parfym med samma essenser som i de riktiga märkerna. Jag skulle dock inte råda dig att satsa på dem även om de är riktigt billiga. Kanske tax-free är det bästa alternativet vad gäller parfym. De parfymbutiker jag har besökt har varit dyra. Se också upp för falska parfymer i orginalförpackning som man ofta ses säljas ute på gatorna.
I större köpcentra (ex. Akmerkez i Istanbul och Carrefour) kan man hitta alla slags produkter som man kan tänka sig. Dock gäller ju detta lite större orter.
Annars är tipset att fråga om hjälp, folk är oftast mycket tillmötesgående. Jag har själv hittat smink till mycket förmånliga priser men det gäller att ha lite koll på var man skall leta.