• Påfågelbrud

Hur hålla händerna?

Vad jag undrar är hur man håller varandra i händerna när man går in i och ut ur kyrkan.

a) hand i hand som på stan
    b) hon hakar in sin arm genom hans som på bal
    c) båda höjer sina händer något framför sig och hennes vilar i hans

Finns det fler möjligheter?
    Hur gör ni?
    Väljer ni olika sätt att hålla händerna på väg in och ut?

• Svar på tråden Hur hålla händerna?
  • Amris

Jag tror det vanligaste är att man höjer händerna lite (alternativ c alltså), men när några kompisar till mig gifte sig sa prästen att de skulle hålla varandra så de kände sig så bekväma och naturliga som möjligt, så de höll varandra i handen som "vanligt" (alternativ a alltså).

• Ave Maria

Jag brukar tipsa "mina" brudpar att de håller varandras händer på det sätt som känns bäst och mest naturligt.

Det som ni känner er bekvämast med är också det som blir snyggast.

Annars är risken stor att en eller båda kommer tänka mer på hur man håler händerna, och det blir stelt och konstigt just därför, än att ni de facto håller på att gifta er. ;)

Sen vet jag ju inte hur ni brukar hålla varandra i handen och vad ni känner er bekväma med. Det kan ju mycket väl vara alternativ c, även om jag sällan ser sådana par på stan.... ;)

Kort sagt, gör som ni själva känner, tycker, trivs med. :D

• Beachy

Påfågelbrud
    Har varit gift förut och då var det lite mer formellt. Då höll vi enligt c, men nu gifter vi oss lite otraditionellt och informellt och vi kommer hålla enligt a.

Gör som ni känner för, det finns inget rätt o fel.

Ave Maria
    Du verkar vara en underbar präst som utgår från paret. Har läst en del av dina inlägg och man önskar man hade en präst som du. Skulle vi inte gifta oss utomlands så hade du varit ett förstahandsval. Du visar verkligen att även om det handlar om kyrkan och religion så behöver det inte vara stelt o tråkigt, utan modernt, kul o fint. Tror kyrkan behöver fler som du för att folk skall "hitta tillbaka" till kyrkan.

• Princessdiamond

Ave Maria:
    i vilken stad finner man dig??

• Anastella

Ave Maria.. jag har några frågor... kan du mejla mig så jag kan mejla till dig? invecklat lät det där, men s_aspfors@hotmail.com är min mejl.

• Snärtan

Men om man blir införd av sin pappa blir det väl alternativ B?

• Princessdiamond

puffar

någon annan som vet i vilken stad ave maria verkar..

Svar på tråden Hur hålla händerna?