• Sahha

Transport efter bröllopet?

Någon som har tips på vad man ska lämna kyrkan i för fordon? Vi vill hitta på något roligt, vi gifter oss på landet.

Vi ska ha festen i en bygdegård och dit hade det varit roligt att komma i något annorlunda. Tips?

• Svar på tråden Transport efter bröllopet?
  • Bonnybrud

Vi gifte oss i roslagen på landet och vi tyckte att det var passande med en gammal ståtlig bil från -48, kolla in den på:

www.piaochper.com

klicka på länken VIGSELN

• Ojob

En gång på en studentexamen här i staden, så var det en bonde (eller vad han nu var, han ägde i alla fall en traktor med skopa" rengjort själva skopa så den var hur ren som helst. Sen satt studenten med en kompis si skopan, som hade hissats upp, och kördes runt några varv i staden. De syntes bra och blev inte smutsiga eftersom det var rengjort.

Kände att jag beskrev lite virrigt, men hoppas att du förstår. Hur som helst så gjorde transporten succe.

• Meddelande borttaget
  • Forsfors

Åka lövad höskrinda efter traktor? Det gjorde min klass när vi gick ut nian, ser man bara tilla tt den är ren och kanske lägger något på golvet som skydd och aknske övningsåker några gånger i vanliga kläder så bordfe inte det vara ett stort problem...

• Amris

några jag känner åkte häst och vagn, några andra en öppen sportbil.

• Forsfors

ja, häst och vagn som Amris föreslår är väl fint när det är på landet och allt

• Manly

Känner till en herre som just blivit pensionär och gärna kör sin Jaguar för ca 1500kr. Hans sons nummer är 073/7651390

• Martine

Bonnybrud!
    Var fick ni tag på den blien? Vi gifter oss oxå i roslagen och är inte klara med transporten än. Vad kostade den att hyra? :) ( Räknar varje liten krona :) )

• Bonnybrud

Jag vet inte exakt vad den kostade eller hur vi fick den...det var en bröllopspresent från min far..alltså inte bilen, utan bilfärden ;)

• Martine

Bonnybrud
    Kanske en konstig fråga: Men har din snälla pappa ngn mejl adress som jag skulle kunna skicka frågan vidare igenom. Förstår att du inte kan fråga honom. Men det är just en sådan fin bil som vi skulle vilja åka i! Jättefin hemsida ni har :)
    om jag kan få hans mejl ad. kan du skicka den till skrulltis79@hotmail.com

• Bonnybrud

Hej!

Ska försöka luska fram lite info om bilen!

Svar på tråden Transport efter bröllopet?