• Enkelt_billigt

BILLIG lång brudklänning / topp & kjol

Är det någon som har tips på BILLIG brudklänning, ev. även tvådelad? Vi ska ha ett enkelt bröllop och jag vill komma undan så billigt som möjligt (men ändå vara fin ). Jag är dessutom 1.84 lång, vilket också ställer till det...

• Svar på tråden BILLIG lång brudklänning / topp & kjol
  • Meddelande borttaget
  • pansartax

Hur billig är billigt? Hur enkelt är enkelt?

Jag tycker min klänning var billig. 1500:- för tyg, tråd, band och arbete. Uppsydd av en icke utbildad sömmerska, efter mina mått och önskemål!

• Enkelt_billigt

Pansartax! Det låter ju väldigt bra, var finns din sömmerska?
    Jag vill helst betala max 3000...
    Bröllopet kommer vara litet = fyra vittnen, men i kyrkan. Och en flicka vill ju vara vacker på sin bröllopsdag även omd et är budget!

• bröllopsdags

Din längd är inga problem!
    Min klänning (2-delad)kostade 2500:- och är köpt i en vanlig brudbutik och kjolen är så lång att jag kanske behöver lägga upp den lite. Jag är också 184cm lång. Alla "vanliga" klänningar jag provade var långa nog.
    Med hyra av underkjol, köp av slöja, 399:- och tiara, 499:- landade summan på 4000:-

• pansartax

Hon finns i Stockholm. Jag har ska ha en linneklänning i medeltidsstil. Det är den typen av kläder hon syr.

• Enkelt_billigt

bröllopsdags, vad skönt att höra att det inte är helt omöjligt att hitta tillräckligt lång klänning/kjol! har du provat något från nixa?

• bröllopsdags

Ja, jag tror det.. Jag provade iallafall olika topar från Nixa så då antar jag att kjolen till måste ha varit en nixa..

Min klänning kommer från Forever Yours.

• Enkelt_billigt

har du köpt din klänning i skåne? hur lång tid tar det innan den kommer?

• bröllopsdags

Frågar du mig? Jag köpte min på Anina i Helsingborg, köpte den jag provade så jag har haft den i min ägo sedan november..
    Ett tips annars är att åka upp till en butik i Helsingborg som heter Blue Crown Fashion, ligger på Hälsovägen, fina klänningar för VÄLDIGT bra priser. Importerar från Thailand tror jag. En vecker brudklänning för ca 1900. Dom flesta är rätt korta men dom har ca 5 modeller med extra lång kjol.
    bluecrownfashion.com

• Enkelt_billigt

Bröllopsdax - tack för dina tips!

Svar på tråden BILLIG lång brudklänning / topp & kjol